رفتن به محتوای اصلی

مسیح علینژاد: منزوی کردن جمهوری اسلامی در جهان، نیازمند اتحاد ایرانیان برانداز است+ویدئو
31.08.2023 - 06:26

مسیح علینژاد در گفت‌وگو با ایران‌اینترنشنال با اشاره به اینکه در حال حاضر برای جلوگیری از ورود وابستگان جمهوری اسلامی به غرب اتحاد وجود ندارد، تاکید کرد ایرانیان برانداز باید با هم‌صدایی، جمهوری اسلامی را در همه عرصه‌های بین‌المللی منزوی کنند.

مسیح علینژاد گفت: اخراج آقازاده و هزینه‌دار کردن اقامت آن‌ها در غرب، نیازمند اتحاد ایرانیان خارج کشور است، اما متاسفانه این اتحاد به وجود نیامده است.

او افزود: هر گاه فهرستی از آقازاده‌ها و وابستگان نظام را برای تحریم تهیه می‌کنیم، با مخالفت برخی کنشگران ایرانی همراه می‌شود و برخی معتقدند این افراد نباید تحریم شوند. به دلیل این اختلاف‌نظرها، مقام‌های غربی برای اعمال تحریم علیه وابستگان جمهوری اسلامی سردرگم شده‌اند.

علینژاد گفت: در حالی که برخی از فعالان ایرانی چپ افراطی معتقدند باید حساب فرزندان مسئولان جمهوری اسلامی را از خود آنها جدا کرد، برخی از فعالان راست‌گرای افراطی نیز می‌گویند با توجه به احتمال ریزش نیروهای درون نظام، باید به آنها اجازه داد وارد کشورهای غربی شوند.

او خاطرنشان کرد: به گفته مقام‌های اروپایی، برخی ایرانیان برانداز به دولت‌های این کشورها مشاوره می‌دهند و از آنها می‌خواهند درها را برای ورود وابستگان به جمهوری اسلامی باز بگذارند.

علینژاد گفت: این در حالی است که حدود چهار تا پنج هزار وابسته جمهوری اسلامی که در غرب ساکن هستند، تا کنون در همبستگی با معترضان ایران هیچ اقدامی نکرده‌اند.

این روزنامه‌نگار هشدار داد: مسئولان جمهوری اسلامی با فرستادن فرزندان و وابستگان خود به غرب، به دنبال صادر کردن سیاست‌های خود هستند. جزییات حضور این افراد در غرب مشخص است و آنها در غرب دارای نفوذ سیاسی هستند.

مسیح علینژاد گفت: در حالی که کنشگران ایرانی درباره تحریم وابستگان جمهوری اسلامی اختلاف دارند، کنشگران روسیه و اوکراین موفق شده‌اند با اتحاد و توافق نظر خود، غرب را قانع کنند که تعداد بالایی از وابستگان پوتین را تحریم کند.

علینژاد تاکید کرد: برای منزوی کردن جمهوری اسلامی، باید آن را از همه سازمان‌های بین‌المللی اخراج کرد تا جمهوری اسلامی نتواند از طریق مقوله‌هایی از جمله هنر، ورزش و فضاهای آکادمیک به عادی‌سازی جنایت‌های خود در سطح جهانی ادامه دهد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.