رفتن به محتوای اصلی

دیدار مسیح علی‌نژاد با مقامات وزارت خارجه آلمان به علت علنی شدن برگزار نشد
01.12.2023 - 12:32

نشریه پولیتیکو نوشته است که دیدار برنامه ریزی مسیح علی‌نژاد و مقامات بلند پایه کشور آلمان به دلیل اصرار برلین بر محرمانه بودن آن، دیروز پنجشنبه برگزار نشده است.

خانم علی‌نژاد در واکنش به لغو این دیدار به پولیتیکو گفته است: «دولت آلمان علنا ​​و آشکارا با سرکوبگران ملاقات می‌کند، اما آنها می‌خواهند دیدار با ما را پنهان کنند؟»

وی با اشاره به سیاست اعلامی از سوی آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان با عنوان «سیاست خارجی فمینیستی» گفته: «اگر سیاست آلمان تماما در مورد فمینیسم است، پس من می‌خواهم اقدامات آنها را ببینم.»

دیروز مسیح علی‌نژاد در پیامی در شبکه ایکس گفت که جلسه‌ ملاقات با مسولان دولت آلمان در وزارت خارجه را ترک کرده «چرا که تلاش داشتند جلسه را محرمانه و پشت درهای بسته برگزار کنند.»

او گفت که مسئولان وزارت خارجه آلمان به من گفتند «که نباید در رسانه‌ها یا در شبکه‌های اجتماعی خود درباره این دیدار و جلسه» صحبت کند.

مقامات آلمانی از نحوه برگزاری این نشست برنامه ریزی شده دفاع کرده‌اند و گفته‌اند که هر دو طرف با محرمانه بودن آن پیشتر موافقت کرده بودند.

لوئیز آمتسبرگ، کمیسر وزرات خارجه آلمان در امور حقوق بشر در حسابش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «طبق تجربه من، گفت‌وگوهایی که به صورت خصوصی و محرمانه انجام می‌شوند، محتوای بیشتری دارند».

این مقام وزارت خارجه آلمان از علنی شدن دیدار پیش از برگزاری «ابراز تاسف» کرد.

به نوشته پولیتیکو خانم علی‌نژاد که در روزهای اخیر در آلمان به سر می‌برد، تا اکنون با دو وزیر کابینه فدرال، اعضای برجسته احزاب مختلف آلمان و کریستوف هوسگن، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ به صورت علنی دیدار کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

لیلا زندی

عنوان مقاله
دیدار علنی یا غیر علنی با مصی علینژاد.

قدیمها رابطه غیرعلنی داشتن را میگفتیم رابطه ی نامشروع. اینروزها نمیدانم اسمش عوض شده یا نه. ولی آنچه مهم است اینستکه یواش یواش داره از این بچه دهاتی خوشم میاد. چون هموست که از پس پاچه ورمالیده های غربی وشرقی برمیاد.
اینک نزدیک به نیم قرن استکه همه ی دنیا رابطه نامشروع با رژیم اشغالگر ایران دارند. و ظاهرا لذت نامشروع بودن بیشتر از مشروع بودن است. چونکه میشود آنرا انکار کرد.

جمعه, 01.12.2023 - 12:47 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.