رفتن به محتوای اصلی

عامل نفوذی کاگ‌ب چگونه ری‌شهری را فریب داد؟ داستان زندگی سرهنگ بیژن کبیری
12.02.2024 - 06:16

 

انقلاب و سیاست :

تصویر

این ویدیو داستان زندگی یک نفوذی عالیرتبه حزب توده در ارتش است؛ سرهنگ بیژن کبیری، فرمانده یگان‌های تکاور هوابرد ارتش معروف به کلاه سبزها. افسری که به توصیه حزب توده به محمد محمدی ریشهری آنچنان نزدیک شد و اعتماد او را جلب کرد که توانست یکی از پرسروصداترین کودتاهای بعد ازانقلاب را هم طراحی و هم خنثی کند؛ کودتای صادق قطبزاده. آنطور که یک جاسوس سابق کاگ ب گفته است، اتحادجماهیر شوروی که به شدت از دست قطب‌زاده عصبانی بود به ک‌گ‌ب دستور داده بود که حذف سیاسی و در صورت امکان فیزیکی قطبزاده را در دستور کار قرار دهند. نقشه به دام انداختن قطبزاده در شبکه مخفی حزب توده در تهران طراحی و توسط سرهنگ کبیری اجرا شد. نقشه ای تمیز و بی عیب و نقص که محمدی ری‌شهری بر آن نظارت دقیق داشت و مرحله به مرحله آن با اطلاع او اجرا می شد. آنچه ری‌شهری از آن بی اطلاع بود اینکه سرهنگ کبیری نه فقط قطبزاده که او را نیز فریب داده بود. سلام و خوش آمدید به کانال پروفایل. ما در این ویدیو داستان زندگی نظامی عالیرتبه ای را برایتان روایت می کنیم که در عملیات شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر نقش داشت اما یک سال بعد؛ پس از افشای حضورش در شبکه مخفی حزب توده به همراه ناخدا بهرام افضلی فرمانده نیروی دریایی ارتش و سرهنگ عطاریان فرمانده لشکر یک پیاده ارتش اعدام شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

دیدگاه‌ها

پرویز

نخست تشکر از آقای توکلی برای این افشاگری مهیب تاریخی.
داستان از آنجا آغاز می‌شود که دوتن از کارکنان سفارت روسیه با قطب زاده ملاقات می‌کنند و مخالفت قطب زاده با تقاضای دو کارمند روسی منجر به اخراج آن دونفر از دفتر قطب زاده میگردد. دولت شوروی از حزب توده می‌خواهد قطب زاده را تنبیه کند و آنها علیه همه موازین اخلاقی وملی این جنایت را برنامه‌ریزی می‌کنند.
پرسش از دولت شوروی این است آیا مخالفت ویا موافق نبودن با سیاست شوروی باید منجر به قتل آقای قطب زاده در کشور ایران میگشت؟
پرسش از حزب توده این است که باید یک ایرانی بر ای مخالفت سیاسی با دستگاه فکری شوروی از سوی شما حزب توده اینگونه مورد دشمنی عاقبت تیرباران قرار گیرد؟ اعضا حزب همچنان سکوت کرده اند.
متاسفانه حزب توده هرگز درراه آزادی ومنافع ملی و تمامیت ارضی ایران قدمی بر نداشت وهمواره پادوی سیاست خارجی بیگانه بوده اند.
تصور کنید حزب توده باتمام توان خود می‌توانست نقش مثبتی در ایران اجرا کند، بدون شک ما امروز شاهد هزاران اعدامی و این همه دربدری نبودیم. حزب توده کشور ما را مستعمره روسیه و مستعمره اقتصادی چین کرده است.
گناه قتل عام همه زندانیان سیاسی را باید از دریچه بیگانه پرستی چپ بررسی کرد.

د., 12.02.2024 - 10:46 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.