رفتن به محتوای اصلی

موضع نفاق افکنانه – معامله گرانه دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در قبال خیزش شهروندان اهواز
18.02.2017 - 17:21
 

نگاهی سطحی به نقشه خوزستان، چشمان هر عاقلی را نسبت به زیستگاه تاریخی مردمان این استان باز می کند، مردمانی که در طول تاریخ چند هزار ساله در این دیار با هم زیستند و در خوشی ها و ناخوشی های یکدیگر شریک بودند و هستند.

حکومت اسلامی با سلاح فرقه گرائی دینی شهروندان ایران را تقسیم کرد و با سیاست ترجیحی برای سیدها، آخوندها و نهادهای مذهبی و باج دهی به باجگیران داخلی و خارجی، اسباب سیطره بیدادگرانه خود را در 38 سال گذشته تامین کرد.

حکومت اسلامی نیک می داند که تنها راه رهائی باشندگان ایران، همبستگی ملی می باشد و از همینرو با پاشیدن بذر تفرقه میان مردم، از ایجاد اراده واحد آزادیخواهانه، ملی و لائیک دمکراتیک پیشگیری کرده و می کند.

دستگاه تفرقه سازی حکومت اسلامی انواع و اقسام “اصلاح طلب”، “روشنفکر دینی”، “ملت”، امام، امامزاده، شیطان و .. ساخت تا با ترساندن مردم از انها، حیات ننگین خود را موجه جلوه دهد.

نیروهای واپسگرائی که در مسیر ایجاد پراکندگی و تشتت در جامعه کوشا هستند، به حکومتگران محدود نمی شوند. خیزش شهروندان خوزستان (در شهر اهواز) مچ کسانی را باز کرده و می کند که همسو با حاکمان، در جامعه به نفاق افکنی مشغول اند و ریگی به کفش دارند.

چند روزی است که شهروندان اهواز بدون بازوبند نژادی – تباری بخبابان ها آمده تا از حق حیات خود دفاع کنند. حکومت اسلامی خوش دارد که دادخواهی شهروندی را به جیره خواران عربستان سعودی (نوکران قدیم صدام حسین) نسبت دهد تا از اینطریق مانع سراسری شدن دادخواهی و بپا خاستن شهروندان استانهای دیگر در پشتیبانی از شهروندان خوزستان گردد.

به نظر میرسد که نیروهای مرتجعی در صفوف اپوزیسیون حضور دارند، که کار حکومت اسلامی را آسان می کنند.

حزب دمکرات کردستان با تحریف تنوع جمعیتی اهواز و نادیده گرفتن این موضوع که تنها یک سوم خوزستان 4.5 میلیونی هم میهنان عرب زبان هستند، امتیاز خیزش اهواز را به “ملت” عرب  خوزستان داده و دوسوم جمعیت لر بختیاری را نادیده گرفته است.

ترکیب جمعیت و شعارهای شهروندان اهواز نشان داد که دادخواهان نه “ملت” عرب ساختگی حزب دمکرات، بلکه جمعیت رنگارنگ شهروندی هستند که کارد حکومت اسلامی به استخوان شان رسیده و چاره ای هم جز همبستگی با باشندگان ایران و قیام مردمی برای برچیدن حکومت اسلامی ندارند!

اگر با منطق ملت سازی حزب دمکرات به ایران بنگریم که از جمعیت یک سومی هموطنان عرب زبان ملت سازی می کند، دفتر سیاسی این حزب باید با همین منطق چشمانش را باز کرده و “ملت” لر بختیاری را از تنگه هرمز تا ایلام، کرمانشاه، اراک، اصفهان، شیراز و هرمزگان ببیند که شیرهای نفت و سرچشمه کارون و زاینده رود در دستهای انها و در سرزمین تاریخی شان قرار دارد. دفتر سیاسی حزب دمکرات و هیچ نیروئی دیگر نمی تواند نقش تعیین کنند مردمان لر و بختیاری را در حرکت چند روز قبل اهواز و نیز در تعیین سرنوشت ایران سانسور کنند.

خطاب به دفتر سیاسی حزب دمکرات باید گفت؛

از تفرقه افکنی پرهیز کنید، بازی با ورق قومگرائی در خوزستان، بازی با اتشی ست که خاموشی ندارد!

بگذارید مردمان کشور بعنوان شهروندان متمدن در مسالمت با هم زندگی کنند و در همبستگی آزادیخواهانه، انسانمدارانه و لائیک دمکراتیک،  راه فردایشان را بدون نقش نفاق افکنانه و معامله گرانه جریاناتی نظیر حزب دمکرات تعیین کنند.

18.02.2017

اقبال اقبالی

*****************************************

لینک بیانیه  دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران

http://www.iranglobal.info/node/58924

منبع: http://www.tribuneiran.org/%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%…

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.