Skip to main content

یئنیلیک عزیز. نمیدانم از

یئنیلیک عزیز. نمیدانم از
Anonymous

یئنیلیک عزیز. نمیدانم از اینکه می گویید این مقاله با دید کمنیستی نوشته شده این است که نویسنده آن کافر است و مسلمان نیست؟ با چنین برچسب زدن هایی تخطئه کردن هایی دیگر نمی شود نقد اندیشه کرد.
دوما: این مقاله یک مقاله سیاسی امنیتی است. شما تمام نوشته تان به "توسعه اقتصادی" اختصاص داده شده است. این دو تا دو مقوله کاملا متفاوتی می باشند.
سوما: دوست عزیز، خاطرتان می آید دقیقا قبل از صانحه یازده سپتامبر، جرج بوش پسر ناوگان رزمی خود را در دریای چین برای حمایت از تایوان وارد جدول شطرنج رژه نظامی منطقه کرده بود؟ یادتان می آید دو هواپیمای جاسوسی آمریکا هنگام پرواز در داخل سرزمین چین مجبور به فرود شده و پس از چندین روز آزاد شدند؟ جرج بوش پسری از از لابی اسلحه پرستان آمریکا که هر روز کشتارهای درمدارس خویش را توجیه می کنند و میخواهند برای جهان سیستم ارزشی زندگی تحمیل بکنند، روی کار بیاید، معادلات

امنیتی در منطقه میتواند کاملا متفاوت باشد.
چهارم: شما که از توسعه اقتصادی صحبت می کنید، دنیای غرب برای برون رفت از بحران مالی چندین ساله اخیر، از کجا قرض گرفت و بانک ها را از ورشکستگی نجات داد. هنوز ضریب بدهی های دولتی در کشورهای "صنعتی" از بیست تا هفتاد درصد تولید ناخالص ملی آنها می باشد. یعنی نه فقط بانک های خصوصی، بلکه دولت های این کشورها با اوراق قرضه هایی که صادر کرده اند، تا گلو زیر قرض رفته اند. آنها از چه کسانی قرض گرفته اند. مگر غیر از این است که یکی از نجات دهندگان غرب ز این فاجعه شرم آور اقتصادی همان "چین" می باشد.
پنجم: آیا اگر آمریکا در ژاپن و کره جنوبی پایگاه نظامی دارد، چین یا روسیه هم در کره شمالی بصورت متقابل پایگاه نظامی دارند؟ اگر آمریکا در فیلیپین و استرالیا پایگاه نظامی دارد، چنین رفتار مشابهی از طرف کشورهای "به قول شما کمونیست" صورت بگیرد، از نظر اخلاق سیاسی امنیتی درست است، یا نه؟ اگر غرب می آید در اوکراین یک کودتای شعبان بی مخی راه وی اندازد، روسیه حق دارد بغل گوش خودش عکس العمل نشان بدهد؟ بعلاوه، این در شرایطی می باشد میلیون ها نفر از ساکنان اوکراین روسی می باشند.
ششم: دوستان آذربایجانی من که اینهمه برای آمریکا سینه چاک می کنند، بهتر است بدانند که تشکیل کردستان بزرگ بیشتر در
استراتژی خاورمیانه ای جرج بوش ها قرار دارد، تا حمایت از سینه چاک های آذری. فکر می کنم مفهوم زمینی آن برای آنهایی که در اورمیه، سلماس، ماکو، سلدوز و قوشاچای زندگی می کنند، روشن تر باشد تا دوستانی که در اردبیل نشسته اند.