Skip to main content

محضر گرامی جناب کرمی، در مورد

محضر گرامی جناب کرمی، در مورد
Anonymous

محضر گرامی جناب کرمی، در مورد ابدا و اختراع خط لاتین، که در ممالک غربی از آن برای سنخ نوشتاری، استفاده میشود، با تاکید دقیق باید عرض شود، الفبائی که امروز بعنوان خط لاتین شناخته شده و بکار برده میشود، بین سالهای 300 تا 700 سال پیش از میلاد مسیح، از طریق خلقی که ریشه تباری آن بمردمان ترک آناتولی بر میگردد، و اسم خدایان مقدس و یا رب النوعشان نیز " توران" نام دارد، اختراع و بکار برده شد. و بتدریج در طول زمان، الفبای لاتین لقب گرفت. و بعد ها در میان مردمان شمال و شمال غربی اروپا متداول گردید. طبق اظهار دانشمندان زبانشناس، "رم" پایتخت ایتالیا ، و یا " آلتای"، از طریق " خلق اتروسکای ترک" بنا نهاده شد. بنا به گفته دانشمندان زبان شناس، برای مثال، حروف " A " نشانگر آن است، که گویا، انسان ترک سرپا ایستاده و دستش را بالای سرش یهم تکیه داده و به رب النوع خود، به "توران" ستایش میکند. اگر

توجه کرده باشید، حتی کنسرنهای ماشین سازی آلمان نیز،از نام "توران" برای نامیدن اتوموبیلهای خود استفاده میکنند. و بیهوده نیست که زبانشناسان دنیا، ترکیه امروزی را مهد پیدایش زبانها می نامند، و بزرگترین زبانشناسان اروپا و آمریکا زبان ترکی را بعنوان زبان معجزه نام نهاده اند. زبانی که آثارش در اکثر زبانهای دنیا قابل مشاهده است. و مخصوصا زبان ایتالیائی که ترکی تقریبا %49 آن را تشکیل میدهد. برای اطلاعات بیشتر، میتوان به منایع ذیل مراجعه کرد..
1. Adile Ayda. Etrüskler Türk mü idi. Ankara, 1974. Aydarov T. Yazık orhonskih pamyatnikov drevnetyurkskoy pismennosti VII veka, Alma-Ata, 1971.
2. Baskakov N.A. Tyurkskaya leksika v «Slove o polki igorove», Moskva, 1985.
3. Dinkov B. Etruskata zagadka. Sofiya, 1984.
4. Geybullayev G. K etnogenezu azerbaydjantsev. Baku, 1991.
5. Gyula Moravcsik. Byzantinoturcica. II., Berlin, 1993.
6. Homer. İliada. Odisseya, Bakı, 1986.
7. Konıratbayev E. Kazak eposı jene Türkologiya. Almatı, 1987.
8. Melnikova E.A. Drevneskandinavskie geografiçeskie soçineniya. Moskva,
1986.