Skip to main content

آقای جلال ایجادی، با درود

آقای جلال ایجادی، با درود
آ. ائلیار

آقای جلال ایجادی، با درود خدمت شما عرض کنم که: 1-من سخن خود را به سومری ننوشته ام به فارسی شیرین نگاشته ام. آنجا نه توهینی هست و نه فحشی. در غیر این صورت کامنت حق انتشار نداشت. بسیار روشن است که صحبت من در مورد «متد» شماست. و واضح قید شده که هیچ ربطی به شخص نویسنده ندارد:«نوشتم متد جلال ایجادی در نوشته خود تبلیغی ست. این متد بمانند متد شریعتمداری ست. چرا که روش او نیز پروپاگاندا علیه چپ ایران است. معنای این سخن آن نیست که این دو نفر مثل هم هستند. نه، بل متد آنها یکی ست.» شما بهتر است به فکر اصلاح «متد تحلیل موضوع» خود باشید. یا از آن به عنوان «متد علمی» در برخورد به موضوع دفاع کنید. بازهم قید میکنم :روش شما تبلیغاتی ست و نه «علمی انتقادی». درک این مسئله برای شما به عنوان یک آکادمیکر اصولاً لازم است راحت باشد ولی متأسفانه شما مشکل دارید 2- نوشته اید« آ.ائلیار چپ سنتی ست»

. بهتر است آگاهی داشته باشید:من نه مارکسیستم و نه لنینیست. و نه چپ . آ. ائلیار در هیچ دایره ای نمیگنجد. اندیشه هایش مخصوص به خودش است و بس. چیزی را که فکر میکنم «نادرست است. غیر علمی ست. غیر انسانی ست. حق کشی ست». به زیر تیغ نقد میبرم. و نوشته شما هم تنها از این زاویه مورد توجهم قرار گرفت. 3- نه تنها متد شما در این نوشته غیر علمی و نادرست است، بل محتوای آن نیز «تبلیفاتی»ست. یعنی نوشته ای علمی نیست و شایسته دور انداختن. 4- چپ ِ همیشه محکوم و تیرباران شده ی ایران در تبلیغات شما یک بار دیگر هم تیرباران شده است. عین کاری که حکومتهای ایران کرده و میکنند.5- شما چپ ایران را با پول پوت و استالین عوضی گرفته اید. پیش از شما محمد رضا نیکفر-عبدی کلانتری- شیدان وثیق- و دیگران آنرا نقد و بررسی کرده اند بروید ببینید نقد علمی چگونه است. و پروپاگاندا چیست.6- شما ریشه چپ هم داشته باشید چیزی از چپ درک نکرده اید، و نوشته یتان
بهترین سند این سخن است. 7- اگر دانشجویی همچو چیزی در مورد موضوع چپ ایران تهیه میکرد جای آن نه روی میز استاد بل در سطل آشغال بود.