Skip to main content

ائلیار عزیز

ائلیار عزیز
Anonymous

ائلیار عزیز
1- در متن نوشته شده است :
( و البته این بدین معنا نیست که مبارزۀ فارسها برای رسیدن به دموکراسی برای ما ارزش ندارد. در این راه حساب ما با پان فارسیسم جداست. ) و شما پیش چشم خواننده آن را سانسور شده می نویسید:
« راه ما از شما جداست». این دقیقا بی اعتنایی به خواننده محسوب می شود.
2- نوشته اید " سلطه فرهنگی بخشی از سیاست اعمال ستم مضاعف است . ربطی به مردم فارسی زبان ندارد." کجای این نوشته با مردم فارس زبان کار دارد؟ چرا می پیچانید؟ نویسنده با صاحبان آن ستم مضاعف گفتگو می کند و یک خوانندۀ عادی نیز این را به سادگی می فهمد.

3- تقریبا همۀ موارد 2 تا 5 که اشاره کرده اید در مقاله موجود است و تنها جواب ها موجود نیست. در حقیقت موارد شما هم با موارد مقاله یکی است. من فقط استنباط شما را از دریافت کلی و ذهنی خودتان درک نمی کنم.
4- به قول آقای افشار این مقاله به نوعی جواب برای زیبا کلام است و نویسنده سعی دارد سکوت تبریز را توضیح دهد.
5-( از احقاق حقوق، از زبان و فرهنگ ترکی، از زیبایی و رنگارنگی زبانها که می نویسیم به پان ترکیستی بودن، به خشونت طلبی، به قوم گرای عقب مانده و مهجور و ...محکوم می شویم. غرق شدن و زیستن در زوایای زبان و فرهنگ خویشتن فلاکت نیست بلکه فلاکت وقتی ظاهر می شود که جلوی آن را بگیریم. ما خود حاضر نیستیم که زبان و فرهنگ شما کوچک ترین آسیبی ببیند و عملکرد تاریخی ما گواه این ادعاست.) کجای این نوشته بوی خشم و خون و دگماتیسم می دهد؟
6- شخصا به دنبال جواب برای پرسش های مطرح شده در مقاله هستم به خصوص می خواهم بدانم مکتب تبریز چیست؟