Skip to main content

Anonymous عزیز، در مورد زیبا

Anonymous عزیز، در مورد زیبا
آ. ائلیار

Anonymous عزیز، در مورد زیبا کلام چند مسئله است: 1- او در مورد رفع ستم مضاعف تنها «دموکراسی» و در حقیقت نوع اسلامیش را کافی میداند. که درست نیست. و لی حتی دموکراسی سکولار هم کافی نیست. باید قدرت عدم تمرکز و برابری حقوقی پیاده شود و اداره امور محلی و استقلال مردم تضمین شود. همینطور عدالت اجتماعی نیز باید اجرا گردد- و آزادیهای سیاسی و صنفی- که بتوان از دموکراسی حرف زد 2- «ناسیونالیسم آذری» را درست نمیداند- از نظر من هم کجراهه است.3- اجرای برابری حقوقی در ولایت مطلقه و همینطور اجرای دموکراسی غیر ممکن است.4- بله نویسنده راه را با « مکتب ناسیونالیسم تبریز» جدا کرده توجه کنید:
«زندانی کلیت مجموعۀ شما هستیم- می خواهیم ... جمع ببندیم و از ترکیب سلطه پا بیرون نهیم» . یعنی «جدا بشویم» . این یعنی نویسنده میگوید و می نویسد« راه ما با شما جداست».

5- میگوید« تبریز پایتخت هویت جویان جهان» ؛ سخن درستی نیست. 6- به اصطلاح مکتب ناسیونالیسم ترکی تبریز بر اساس همان تئوری «استعمار-مستعمره-جدایی ست» . که سیاستش «سکوت در برابر دیکتاتوری و تقسیم اندوه بر فارس و ترک است». این است بی غمی این ناسیونالیسم در برابر کشتار رژیم در جنبش خیابان در شهرهای بزرگ ایران. حالا نام این حرفها را مکتب گذاشتن هم هست که قصه دیگری دارد. آن هم بنام شهر بهرنگیها و دهقانیها.