Skip to main content

آقای کرمی در فارسی اصطلاح

آقای کرمی در فارسی اصطلاح
Anonymous

آقای کرمی در فارسی اصطلاح مانندی بکار می رود که خیلی حرف در خودش مستتر دارد و آن هم اصطلاح مانند <واقعا که!> است. در مورد مانورهای شما هم برای دررفتن از جواب دادن به سوالی ساده هم باید گفت: واقعا که!
سوال از شما خیلی ساده است و آن هم سوالی در مورد خط فارسی. حالا شما مرا به مقاله ای در مورد رابطه زبان فارسی و عربی حواله می دهید؟ من از خط صحبت می کنم و شما از زبان؟ آیا واقعا فرق بین زبان و خط را نمی دانید؟ معلوم است که نمی دانید چون شما در همان مقاله ای که من و دیگران را به آن رجوع داده اید نوشته اید که: <... زبان عربی و فارسی در حقیقت در بسیار موراد یک زبان هستند... در یک نگاهِ ساده به جدولِ الفبایِ زبانِ فارسی و عربی می بینیم که چهار حروف الفبایی: پ / چ/ ژ/ گ / در زبان فارسی هست که در زبان عربی نیست و در بقیه شبیه بهم هستند.> جناب کرمی این جملات شما را اگر جلو یک دانش آموز ابتدایی

بگذارند، صدای قهقه اش تا عرش هفتم بلند می شود. درست است که بسیاری کلمات عربی وارد زبان فارسی شده ولی زبان عربی و زبان فارسی هیچ شباهتی به هم ندارند. فقط خط آنها مشابه است. به عبارت صحیح تر زبان فارسی، حروف عربی را گرفته و با اضافه کردن 4 حرف که آنها هم اشکال تغییر یافته ب، ک، ز، ج هستند، الفبای خودش را ساخته است. در این هم هیچ ایرادی نیست. فقط نشان می دهد که در حال حاضر زبان فارسی مانند بسیاری از زبانها الفبای خاص خودش را ندارد. ولی سوال ساده این است که شما زبان ترکی را به این دلیل که الفبای خاص خودش را ندارد سرزنش کرده و آن را زیر سوال برده اید، پس چرا زبان فارسی را که الفبای خاص خودش را ندارد و از الفای زبان دیگری استفاده می کند زیر سوال نمی برید؟ چرا زبان ترکی به همین دلیل نداشتن الفبای خاص خودش اخ و تف است و زبان فارسی با اینکه الفبای خاص خودش را ندارد عالی و زیبا و...؟ فکر نمی کنم که بشود این سوال را ساده تر از این مطرح کرد. برای جواب دادن به این سوال ساده هم، شما که علامه دهر هستید، احتیاجی ندارید که به سومر و هخامنشیان و زرتشت و اورخون و... متوسل شوید. یا اینکه بهتر است قبل از نوشتن عقاید عجیب و غریب و راسیستی خودتان کمی به آنها فکر کنید! و در نظر بگیرید که خوانندگان مقالات شما سوالات ساده ای خواهند کرد که مجبور خواهید شد آسمان را به زمین پیوند بدهید تا از زیر جواب دادن در بروید!
من از شما سوالی می کنم و شما خودتان مسئله ای مطرح می کنید و جواب آن را می دهید. ما در ترکی مثلی داریم که می گوید: <من دییرم دامنان داما، سن دییرسن ییرتیغیمی یاما!> (من می گویم از بام به بام، تو می گویی سوراخ را وصله کن!)