Skip to main content

آقای ناصر کرمی من نمی خواهم

آقای ناصر کرمی من نمی خواهم
Anonymous

آقای ناصر کرمی من نمی خواهم به فحاشی های شما جواب بدهم چون با این کار ارزش خودم را پایین می آورم و با شخص بی ادبی چون شما درگیر می شوم و من خودم را در سطح شما به بی ادبی و به قول خودتان به <دریده>گی تنزل نمی دهم. من همیشه با نزاکت می نویسم منتها شما خودتان را به آن راه می زنید و به جای جواب دادن به مسائل خاص، از این شاخه به آن شاخه می پرید و نمی توانید از آنچه که نوشته اید، دفاع کنید و به همین جهت سعی در گمراه کردن دیگران و به بیراهه کشیدن بحث می کنید و دست به توهین می زنید که این هم بار اول و آخرتان نیست.
سمئله خیلی ساده است. شما در همین کمنتار بی ادبانه تان می نویسید: <زبان پارسی یک زبان نوشتاری و الفبایی است که دارای 36 علامت هست> سوال این است که این علامتها کدام هستند و از کجا آمده اند؟ آیا خاص زبان فارسی هستند و یا اینکه آنها را از خط و حروف عربی گرفته اند؟

من کاری به این ندارم که شما زبان فارسی امروزین را همان زبان پهلوی سابق می دانید که جزو زبانهای مرده است و دیگر وجود خارجی ندارد. برای چندمین بار تکرار می کنم که بحث ما بر سر الفباست و نه زبان.
شما به من نشان بدهید که در یک جایی، چه در این سایت و چه در سایتهای دیگر نوشته باشم که زبان ترکی ریشه در زبان سومری 5000 ساله دارد.
به نظر من و تا آنجایی که من اطلاع دارم امروزه هیچ زبان خالصی در دنیا یافت نمی شود. این خاصیت زبانهاست که با پیشرفت مراودات جهانی، از زبانهای دیگر می گیرند و با آنها مخلوط می شوند. این هیچ ایرادی ندارد. ولی وقتی شما منطق و راسیونالیسم خودتان را به نمایش می گذارید و می نویسید: <آن زبانی که امروز تُرکی نامیده میشود، ترکیباتی از زبانهای دیگر قدیم و جدید است// اگر از زبان تُرکی زبانهای دیگر را بردارند، فقط آواهایی از کوه و دشت، واز چوپانها باقی خواهد ماند.> بلافاصله این سوال مطرح می شود که اگر زبانهای دیگر را از فارسی بگیرند، چه چیزی از آن باقی می ماند؟ می بینیم که پای این منطق و راسیونالیسم شما خیلی لنگ است. همین سوال را می توان مثلا در مورد انگلیسی و آلمانی و سوئدی و دیگر زبانها مطرح کرد.
من بحثهای شفاهی شما را هم در پالتاک شنیده ام. شما در آنها هم هیچوقت نشده که در موضوع مورد بحث بمانید و همیشه به صحرای کربلا می زنید. به جای دعوت به بحث شفاهی، همینجا به شیوه نوشتاری به سوالات جواب بدهید و از جوبگویی فرار نکنید. بنابراین سوال این می شود که این علامتهای 36 گانه زبان فارسی از کجا آمده اند؟ آیا خاص خود زبان فارسی هستند و یا اینکه آنها را از زبان عربی گرفته اند؟ اگر به این سوال ساده جواب دادید، می توان بحث را ادامه داد. به شرط اینکه از ادب و نزاکت خارج نشوید.