Skip to main content

با سلام خدمت آقای کیانوش

با سلام خدمت آقای کیانوش
Anonymous

با سلام خدمت آقای کیانوش توکلی، کرمی و ناظران و نظر دهندگان
چند سالی بود که سراغ ایران گلوبال را نگرفته بودم.اما این مطلب باعث شد بیایم و نظر بدهم.
اشکالاتی به مقاله آقای کرمی می توان گرفت. خصوصا اتهامات یک جانبه ایشان به آقای کیانوش توکلی.که معمولا قابل طرح و قابل بخشش می باشد.
1.تیتر مقاله درست نیست.
2.هیچ میزان دلاری از طرف هیچ کس نمی تواند حقیقت را پنهان نماید.همانگونه که نمی تواند تا ابد پنهان بماند.تنها زمانی می توان راجع به فرد مشخصی شکوه و افشا نمود که یا مدرک حقوقی وجود داشته باشد یا اینکه گیرنده خود اعتراف نموده باشد.طرح این مسئله، اتهام به آقای توکلی است و به نظرم ناشایست است که همچون مجاهدین افکار عمومی را به گمراهی ببریم.آقای کرمی در این رابطه باید از آقای توکلی معذرت خواهی نماید.
3.آقای کیانوش توکلی عضو یا هوادار مجاهدین نبوده است.این نیز اتهامی نارواست.

الف.اما یک اشکال و انتقاد به آقای توکلی و ایران گلوبال که فکر میکنم در چند سال گذشته وجود داشته و رفع نگردیده است.شاید هم راهی ندارد و نمی شود!
چند سال پیش واقعا فکر می کردم وقتی ایران گلوبال می گوید "بی طرف" است، باید در عمل نشان بدهد.گر چه می فهمم، هدف واقعی ایران گلوبال رعایت بی طرفی بوده، اما این مسئله و رعایت آن بسیار دشوار است.همانگونه که در برخی موارد "بی طرفی" رعایت نگردید.الان هم نمی گویم ایران گلوبال برخلاف اهداف اش عمل نموده و بی طرفی را رعایت نکرده است.مشکل اینجا است که برخی اعضای ایران گلوبال که حق انتشار دارند، مطالب جانب دار انتشار می دهند و در برخی موارد شایعه پراکنی یا جانبداری تلقی می گردد."بی طرفی" کار دشواری است و پیاده نمودن آن در عمل بسیار سخت می باشد.بنابر این اگر نوشتم در برخی موارد "بی طرف"نبوده منظور من انتشار برخی مطالب از طرفی برخی اعضای ایران گلوبال بود که تحت این عنوان ادعا می کردند "بی طرف" می باشند و اتهامات سازمان مجاهدین علیه جداشدگان را منتشر می نمودند بدون اینکه خود از چند و چون آن مطلع باشند.

ب.به نظرم انتشار مطلب آقای ابراهیمی در مورد آقای بهزاد علیشاهی حتی اگر درست باشد که تردید بسیار دارم، در ایران گلوبال و ذکر نام فرد و رجز خوانی از نوع رجوی در مورد افراد ستمدیده ای مانند آقای علیشاهی کار بسیار غلطی بود که درچنین مواردی آقای توکلی باید شخصا مدیریت می کردند و از انتشار آن جلوگیری می نمودند.چون تا زمانیکه فرد به اتهاماتی که آقای ابراهیمی تلاش می کند دامنه آن را عمدا گسترش دهد، اتهام ناروا بوده و پیش از ایشان رجوی سال ها است که چنین اتهاماتی را به همه جداشدگان وارد نموده است.
جهت اطلاع آقای ابراهیمی، رجوی با بکارگیری ایوبونه رئیس سابق سازمان جاسوسی فرانسه، کتابی به اسم او انتشار داد و نام و آدرس هفتاد و دو نفر را به منابع فرانسوی دادند که اینها جاسوس جمهوری اسلامی هستند.نام بهزاد علیشاهی و سایر جداشدگان هم در آن کتاب وجود دارد.برخی شکایت کردند و ایوبونه و مجاهدین دادگاهی شدند.مجاهدین و ایوبونه در دادگاه شکست خوردند و اینچنین به خانه هایشان بازگشتند.
د.من به آقای ابراهیمی اتهامی وارد نمی کنم اما ایشان باید بدانند که پیشینیانشان بسیار گردن کلفت تر و ضد جاسوس تر از ایشان به دادگاه رفتند و بابت اتهام به جداشدگان معذرت خواهی نمودند و جریمه پرداخت کردند!
ه.آقای ابراهیمی در موضع کاربر ایران گلوبال نباید با زندگی قربانیان رجوی اینچنین بازی می کرد و نام فردی که هنوز دادگاهی نشده و جرم اش به اثبات نرسیده است با رجز خوانی تحت عنوان ضد جاسوس و ... در ایران گلوبال منتشر می کرد.البته قبل از ایشان این انتقاد به آقای توکلی وارد است که اجازه داده اند مطلبی بدون اثبات در دادگاه ، در ایران گلوبال منتشر گردد.
و.آقای بهزاد علیشاهی حتی به ایران نیز تردد داشته باشد، حق داشته و در این رابطه نباید به کسی حساب پس بدهد.من خانواده هایی را می شناسم که فرزندانشان در اورسوراواز و در کنار مریم رجوی تحت عنوان مجاهد خلق فعالیت می کنند.هر سال چند بار به ایران می روند و حتی اقدام به سرمایه گذاری در ایران کرده اند.در ایران به صورت علنی ابراز مخالفت نمی کننداما وقتی به خارج کشور می آیند در جلسات مریم رجوی شرکت می کنند.آیا همه آنها متهم به جاسوسی دو جانبه می باشند؟
ز.مشکل عمومی در این است که تحت عنوان مبارزه با رژیم، آن را ابزاری برای سرکوب می کنند.برخی افراد به دنبال سرنگونی و مبارزه مسلحانه نیستند.آیا باید به دیگران حساب کم کاری، مزدوری و جاسوسی بدهند تا خوشایند شان گردد؟
آقایان کرمی و توکلی، ضمن دوست داشتن شما، انتقاداتم را نیز مرور نمایید.
موفق باشید.