Skip to main content

آقای شاملی من حدود 36 ساعت

آقای شاملی من حدود 36 ساعت
Anonymous

آقای شاملی من حدود 36 ساعت قبل کامنتاری را در سایت شما نوشتم که همان را در همین سایت ایرانگلوبال هم گذاشتم. کامنتار من در ایرانگلوبال نیم ساعت بعد چاپ شد. الان بعد از گذشتن بیشتر از 36 ساعت، شما در سایت خودتان هنوز هم کامنتار مرا چاپ نکرده اید. در عرف معمول سایتهای اینترنتی که سرعت عمل مشخصه آن است، عدم چاپ یک کامنتار به مدت بیشتر از یک روز، نشاندهنده سانسور آن کامنتار است. با توجه به این مسئله من به این نتیجه منطقی رسیدم که شما کامنتار مرا سانسور کرده اید. آیا نتیجه گیری غلطی است؟
با توجه به مقاله ای که نوشته اید و در آن حکم بیرون ریختن عمله های استعمار داخلی را صادر کرده اید، من به این نتیجه منطقی رسیدم که شما مرا هم جزو عمله ای استعمار گذاشته اید و مرا هم از برون ریخته اید. آیا نتیجه گیری غلطی است؟
آقای شاملی شما در همین سایت ایرانگلوبال به درستی از جناب بهرنگ انتقاد کرده اید که

کامنتهای شما را در مطلبی که منتشر کرده، نگذاشته است و خوانندگان نمی توانند نظرات شما را دنبال کنند. عین همین کار را شما در سایت خودتان انجام داده اید و نظرات دیگران را منتشر نکرده اید. من به این کار شما انتقاد کرده و کامنتاری نوشتم (همان کامنتاری که چاپ نکرده اید) آیا این به نظر شما ربطی ندارد؟
شما در همین کامنتار اخیرتان نوشته اید که <من علاقمندم به انتقادهایی که فکر میکنم توجه به آنها برای خوانندگان مفید است بپردازم> بله شما اساسا حق دارید که به سوالاتی که از شما می کنند پاسخ بدهید یا ندهید. خوانندگان هم در مقابل حق دارند که آن مسائلی را که برایشان مهم است فکر می کنند می تواند برای خوانندگان مفید باشند، مطرح کنند و در آن باره سوال کنند و به بحث بپردازند. من هم این کار را کرده ام. شما هم از حق خودتان استفاده کرده و با من وارد بحث شده اید. وقتی با یک نفر وارد بحث می شویم، اخلاق حکم می کند که بحث را به یک جایی برسانیم. (منظورم این نیست که یک طرف نظرات طرف دیگر را قبول کند). شما با من وارد بحث شده اید ولی هنوز به سوالات من جواب نداده اید و تا حالا به حاشیه پردازی پرداخته اید.من هنوز هم منتظرم که شما به مسئله اصلی بپردازید. آیا می خواهید این کار را چند ماه دیگر که وقت کردید، انجام دهید؟ آیا این بی احترامی به وقت دیگران نیست؟
در پایان، کامنتاری را که در سایت شما قرار دادم در اینجا هم می گذارم تا خوانندگان قضاوت کنند که آیا کامنتار من ربطی به نظرات شما و کار شما دارد یا آنطور که نوشته اید، بی ربط است. لازم به توضیح است که این کامنتار ممکن است یکی دو کلمه ای با آنچیزی که در سایت شما گذاشته ام تفاوت کند به این علت که من همان کامنتار را در ایرانگلوبال هم گذاشتم و مطمئن نیستم که در این کار کلماتی را عوض نکرده باشم. و اینک کامنتار چاپ نشده من در سایت شما:
<آقای شاملی شما تمامی کامنتارهای خودتان را در جواب به دیگران در سایتتان گذاشته اید بدون اینکه کامنتارهای دیگران را بگذارید. به این ترتیب خوانندگان شما بطور یکجانبه فقط نظرات شما را می خوانند و نمی دانند که دیگران چه جوابی به شما داده اند. و به این ترتیب شده اید متکلم الوحده. یعنی در سایت خودتان تنها به قاضی رفته اید. شما به درستی به جناب بهرنگ انتقاد کرده اید که کامنتارهای شما را در آن مطلبی که تهیه کرده است، نگذاشته و الان خودتان هم دقیقا همان کار را در سایتتان انجام داده اید. البته اگر من بخواهم بحثم را با شما ادامه دهم و یا شما بخواهید بحثتان را با من ادامه بدهید و به سوالات مشخص من جواب بدهید، لطفا این کار را در ایرانگلوبال انجام بدهید.> پایان کامنتار