Skip to main content

آقای آئلیار گرامی،

آقای آئلیار گرامی،
Anonymous

آقای آئلیار گرامی،
نوشته شما اشکالات بسیار دارد. اول از همه اینکه مسائل فرهنگی را با مسائل سیاسی قاتی کرده اید، بویژه در پایان مطلب. درست است که جامعه ایران نسبت به خیلی جوامع دیگر عقب مانده تر است ولی کمتر کسی پیدا میشود که ادعا کند فرهنگ مردم ایران همان فرهنگ جمهوری اسلامی ست. چند درصد مردم ایران طرفدار قصاص و سنگسارند، چند درصد آنان از برخوردهای خشن رژیم در زمینه های اجتماعی و سیاسی طرفداری میکنند، چند درصد مردم ایران حاضرند دخترانشان را با نه سالگی به عقد دربیاورند و و و... حتی صیغه هنوز که هنوز است در بین مردم ایران مورد قبول واقع نشده.

شاید عدم درک همین نکات است که باعث شده شما کسانی را که خواهان مبارزه مسلحانه با رژیمند به "خصلت جوانی عملگرایی-و کم طاقتی برای کار صبورانه" متهم کنید. مطمئن باشید هیچکس از روی کم طاقتی و بی صبری و عملگرایی جان خودش را به خطر نمی اندازد و خودش را

به تیغ جالادان رژیم نمی سپرد. ولی وقتی همه راهها را بسته اند و بر خلاف ظاهر خندانشان شمشیر را در مقابل مخالفین و معترضین از رو بسته اند، آنجاست که تحمل خیلیها ممکن است به سر بیاید. تحمل خفت و خواری و تحقیر و کثافت و جنایت و شکنجه و تجاوز کار آسانی نیست!