Skip to main content

برای اینکه سوتفاهمی پیش نیاید

برای اینکه سوتفاهمی پیش نیاید
Anonymous

برای اینکه سوتفاهمی پیش نیاید در شروع می نویسم که مخالف فعالیتهای آقای امرالله ابراهیمی و گروه شان نیستم و فقط می خواهم به چند نکته که در کامنتها آمده اشاره کنم.
# آقای امرالله ابراهیمی خودش در این
http://iranglobal.info/node/27169 نوشته همکاری با پلیس هلند و آلمان را تایید می کند و فعلا نمی خواهم به درست و اشتباه بودن این کار بپردازم اما نوشته آقای اسفندیار که نوشت دستگیر شده ها به کسانی که به ملاقات شان رفتند گفتند که امرالله بازجوی آنان است تهمتی بیش نیست و در هیچ جای دنیا شاکی حتی اگر پلیس هم باشد نمی تواند بازجوی همان پرونده باشد.

## موضوع مجاهد بودن آقای ابراهیمی جدید نیست و بعد از افشاگری او علیه آقای کریم حقی در سال 1995 آقایان پرویز یعقوبی- هادی شمس حائری- نوروزعلی رضوانی- سرگرد رضا اسدی- کریم حقی و خانم مینا ربیعی هم هشدار داده بودند که آقای امرالله ابراهیمی از مجاهدین جدا نشده و مجاهدین او را برای اهداف خودشان فرستادند و زیرکانه طوری بر علیه او می نویسند تا کسی شک نکند و او در ماموریتش موفق شود. آقایان مسعود جابانی- محمدرضا اسکندری و حبیب خرمی جزئیات این موضوع و هشدار را بیشتر می دانند.
### آقای ابراهیمی در آخرین نوشته اش با اطمینان از دستگیری گسترده تر از فوریه دوهزار را قبل از وقوع اعلام و تایید می کند. دستگیری گسترده به نظرم فقط آرزوی اوست و پیش نمی آید چون در آن سالها او و گروه شان چند کارتن سند و مدرک که انوش در مکانی جاسازی کرده بود را در اختیار داشتند و پلیس چند کشور به ویژه آلمان - سوئد و هلند حاضر بودند برای به دست آوردن شان هر نوع معامله ای را بپذیرند ولی الان دارایی شان فقط اطلاعاتی است که پلیس هم تا حدودی از آن با اطلاعست و ماتریالی برای داد و ستد ندارند تا خواسته شان را به پلیس تحمیل کنند.
#### بعد از افشاگری و رو کردن اسناد بر علیه جمهوری اسلامی و عواملش سازمان امنیت هلند و بعدش هم آلمان برای اولین بار در گزارش سالانه خود به آن اشاره کردند و برای همین اکثر احزاب سیاسی از آقای ابراهیمی و گروه شان حمایت می کردند. این حمایتها از چپ تا راست را در بر می گرفت. شایعه بود که آقای بنی صدر و زنده یاد منصور حکمت از حمایت معمولی هم فراتر رفتند. چند سال پیش دوستم از آقایی به نام رضا چنگیز نقل می کرد که روابط آقای ابراهیمی و اطرافیان خانم اشرف دهقانی خیلی نزدیک است و آنها امکانات در اختیار او می گذارند. حمایت آقای رضا پهلوی و آقای داریوش مجلسی از او هم بر کسی پوشیده نبود اما بعد از آنکه شک مجاهد بودن آقای ابراهیمی قوت گرفت او تمامی این حمایتها را از دست داد و از سخنرانی آقای داریوش مجلسی در مراسم دفن آقای شمس حائری می شود متوجه موضوع شد. آقای بنی صدر و اطرافیانش هم شاید الان جواب سلام او را هم ندهند.
##### دستگیریهای فوریه دوهزار برای آقای ابرهیمی و گروه شان یک پیروزی نبود و مشکلاتی در درون گروه بوجود آورد و بعد از جدایی یکی به بیرون هم منتقل شد. بجز آقای ابراهیمی کسی خواهان هزینه کردن امکانات و انرژی برای افراد جدا شده از مجاهدین نبود و رو شناسایی نفوذیها تاکید می شد. الان اگر دوباره روی افراد جدا شده از مجاهدین تاکید کند از آذرخش علی می ماند و حوضش.
##### رابطه دولتهای اروپایی با جمهوری اسلامی آنقدرها هم بد نیست و دولت انگلیس یک مدت کوتاه سفارتش را در تهران بست و ضرر بستن سفارت مشکلاتی برای دولت انگلیس بوجود آورد و مجبور شد که برای باز کردن دوباره باج هم بدهد و روابطش لیلی و مجنونی شد.
###### نفوذ آقای داریوش مجلسی در هلند از تمامی شخصیتها و احزاب ایرانی بیشتر است و او در همین سایت مطلبی در دفاع از فرد دستگیر شده نوشت و شنیدم که آقای ابراهیمی را متقاعد کرد تا با او کنار آید.
-------
در خاتمه هم باز حرف اول را تکرار می کنم که هدفم از نوشتن این مسایل سنگ اندازی و مخالفت با آقای ابراهیمی و گروه شان نیست. از ابتدای کار با او و چند همراه دیگر او دوست بودم و خیلی هم او را دوست دارم در حد توانم به آنها کمک کردم و الان هم اگر کاری از دستم بر آید برای شان انجام می دهم. 17-18 سال پیش که آقایان کریم حقی و شمس حائری و دوستانشان می خواستند قبل از شروع جلسه ایرانیان در اترخت او را بزنند و آقای محمدرضا اسکندری سریع جلویشان را گرفت در آنجا هم از او و افشاگریهایش حمایت کردم