Skip to main content

جناب شاملی شما در آخر این

جناب شاملی شما در آخر این
Anonymous

جناب شاملی شما در آخر این کامنتارتان نوشته اید: <فرزانگی قبل از تفکر بایستی در جان و دلتان رخنه کرده باشد تا بتوانید به دور از حب و بغض به مباحثات سیاسی به پیوندید.> آیا واقعا به این نوشته تان اعتقاد دارید؟ فرزانگی حکم می کند که با خودمان و مردممان روراست باشیم. فرزانگی حکم می کند که در مقابل گفته ها و نوشته ها و کرده های خودمان احساس مسولیت بکنیم و از این احساس مسرلیت فرار نکنیم.
شما مطالبی را در مقاله خودتان نوشته اید و من 12 روز است که دنبال شما می دوم تا جوابی در مورد سوالی از همین مقاله تان بگیرم و هنوز موفق نشده ام. فرزانگی مورد نظر شما همین است؟
شما سیاه روی سفید می نویسید که <2؛ از نظر من و تمامی فعالین سیاسی و مدنی آذربایجان، این سرزمین تحت سیطره نظام استبدادی (سیاسی- دینی) و استعماری (داخلی) است.>معنی این حرف این است که 100% فعالین سیاسی و مدنی آذربایجان اینطور فکر می کنند و

آنوقت در مقابل سوال من از من می خواهید که نرخ درصدی فعالین آذربایجانی را تعیین نکنم؟ عجب فرزانگی درخشانی!
شما باز هم حاشیه رفته اید و دست به فال بینی زده اید که اگر اینطور شود در آینده اینطور می شود و.. شما سیاه روی سفید در همین کامنتارتان حکم می کنید که مشخصه فعال سیاسی و مدنی آذربایجان این است که به تز <آذربایجان مستعمره داخلی ایران است> اعتقاد داشته باشد وگرنه فعال سیاسی آذربایجان نیست و فعال سیاسی فارس است! حداقل کمی با خودتان روراست باشید. آیا برای شما پوشیده است که فعالین سیاسی و مدنی بسیاری در آذربایجان وجود دارند که به تز شما معتقد نیستند ولی به حق تعیین سرنوشت معتقدند؟ آیا در این میان کسانی وجود ندارند که می گویند بر آذربایجان و دیگر ملل ساکن ایران ستم شده و باید این ستم برطرف شود و حتی این ملل برای رهایی از این ستم حق دارند از ایران جدا بشوند و راه خود را انتخاب کنند؟ مشخص است که از نظر شما همه اینها عمله های استعمار داخلی هستند! شما از من می خواهید که به دنبال نقطه ضعفها نباشم! معنی حرف شما این است که من نباید انتقادی بکنم و فقط باید به دنبال نقاط قوت شما باشم و برایتان کف بزنم و هورا بکشم و نقاط ضعف را لاپوشانی بکنم؟! این چه فرزانگی ای است؟ نه جناب شاملی! من از این فرزانگی ها ندارم و نمی خواهم داشتم باشم!
جناب شاملی از جوابگویی در مقابل احکامی که صادر کرده اید فرار نکنید. بیایید و بالاخره به من بگویید که رابطه بین بیرون ریختن دگر اندیشانتان از آذربایجان و دمکراسی چیست؟حکمی صادر کرده اید و سوال ساده ای مطرح شده است. جواب می توانست یکی دو خط باشد. شما دهها صفحه پر کرده اید و یک کلمه به این سوال اشاره هم نکرده اید! جناب شاملی توجه کنید که <فرزانگی قبل از تفکر بایستی در جان و دلتان رخنه کرده باشد تا بتوانید به دور از حب و بغض به مباحثات سیاسی به پیوندید.>