Skip to main content

مسئول محترم کامنتها، نقد من

مسئول محترم کامنتها، نقد من
Anonymous

مسئول محترم کامنتها، نقد من بهیچوجه به این مفهوم نبود که اگر کسی بطور خاص اهانت و فحاشی می‌نماید منتشر شود بلکه شیوه‌ی برخورد با کامنت‌های مخالف نشانگر این هستند که حذف یا سانسور نمودنشان کاملاً بصورت هدفمند به دلیل گرایش فکری تأیید کننده‌ی کامنت‌ها صورت می‌گیرد قبل از من نیز از «وحشی‌گری، غارت و چپاول» هخامنشیان، بویژه شخص «کوروش» بسیار گفته و نوشته شده است اما به دلیل آنکه «کوروش‌پرستان» تاب و تحمل دیدن این واقعیت را ندارند مطلب سانسور می‌شود تا بر یک واقعیت تاریخی سرپوش گذاشته شود. بین دو کلمه‌ی «خشن» و «وحشی» تفاوتی اساسی وجود دارد و بکار بردن «خشن» هرگز نمی‌تواند مفهوم «وحشی» را برساند.

من در کامنت‌هایم هرگز ننوشته‌ام «فارس عقب مانده» یعنی بطور خاص و مستقیم به کسی اهانت ننموده‌ام اما بین «نقد عقب‌ماندگی یک جامعه» و «اهانت مستقیم به یک شخص و یا ملت» تفاوت اساسی وجود دارد.

«نقد انحطاط فکری و عقب‌ماندگی یک جامعه» یک بحث جامعه‌شناختی است. من اگر کامنتی می‌نویسم که مثلاً به «وحشی‌گری» اشاره می‌نمایم حتماً می‌توانم اسناد و مدارک آن را هم برای اثباتش ارائه دهم یعنی نظرم یک پشتوانه‌ی منطقی داشته و قابل دفاع می‌باشد و اصلاً به این مفهوم نیست که بخواهم «توهین‌‌»ی منتشر شود بلکه بطور کلی «یک جامعه» را نقد می‌نمایم اما طبیعی است کسانی که متعصبانه و با پس‌‌زمینه‌ی منفی با موضوع برخورد می‌نمایند تلقی‌شان از اندیشه‌ی درون «نقد» توهین باشد که اینگونه نیست. هر آنچه می‌نویسم به آن باور دارم و معتقدم مشکل امروز جامعه‌ی ایران نشأت گرفته از این تفکرات ارتجاعی باستان‌گرایانه می‌باشد.

تعریفم از «آزاداندیشی» هم این است که «از به بند کشیدن اندیشه‌ها به دلیل آنکه کسانی مخالف آن هستند باید پرهیز نمود» و به همین خاطر نوشتم نباید کامنت‌ها به دلیل آنکه مسئول تأیید کننده‌ی کامنت‌ها مخالف با محتوای آن می‌باشد حذف و یا سانسور شوند. هدف احترام به «آزاداندیشی» است نه انتشار توهین و فحاشی بطور خاص.

اگر ما بخواهیم روی اهانت‌ها زوم نماییم کامنت‌های بسیاری هستند که نویسندگانشان با بستن چشمانشان و باز نمودن دهانشان به سمت آسمان تورک‌ها را به مغولان و ... متصل نموده و اهانت‌های لایق خودشان را به آنان روا می‌دارند. این واقعیتی است که اگر در کامنت‌ها میزان اهانت به فارس‌ها 10 درصد باشد میزان اهانت به تورک‌ها 90 درصد می‌باشد که قبلاً هم این را نوشته بودم که دلیل آن را در رویکرد جانبدارانه‌ی ایران‌گلوبال و برخورد مهربانانه و نوازشگرانه‌اش با همفکران خودش می‌دانم اما چون ما اینجا به چشم «بیگانه» دیده می‌شویم هر نوع کامنت منطقی هم ارسال نماییم به چشم «خصمانه» نگریسته می‌شود چرا که به عنوان تهدید کننده‌ی تمامیت ارضی پوشالی این مملکت دیده می‌شویم در حالیکه این مملکت ارث پدری کسی نیست و همان اندازه که دیگران در آن سهم دارند ما هم داریم و کسی حق برخورد «قیم‌مآبانه» و «تمامیت‌خواهانه» با حقوق ملی ملت تورک آزربایجان جنوبی تا سطح «استقلال» را ندارد. در جهان پیشرفته‌ی امروز دیگر منسوخ شده است که ملتی با گردن‌کلفتی بخواهد ملتی دیگر را در استعمار و استثمار خود نگه دارد.