Skip to main content

مبارزه برای ازادی و حقوق

مبارزه برای ازادی و حقوق
Anonymous

مبارزه برای ازادی و حقوق برابر اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در تمامی جوامع بشری از دوران برده داری و قیام های بردگان و تا به امروز و عصر سرمایه داری جریان داشته و هنوز هم در جریان است. این مبارزه هیچ ربطی به مارکسیسم ندارد. مارکسیسم و سوسیالیزم تنها یکی از ایدیولوژی های است که در امر مبارزه عدالت خواهی و برابری طلبی به عنوان ابزاری علمی و کاربردی در امر مبارزه طبقاتی مورد استناد و کاربرد مبارزین قرار میگیرد. تاکتیک های مبارزاتی نیز وحی ناذل نیستند و زاده شرایط مشخص جوامع، سطح مبارزه و نیروهای درگیر در مبارزه میباشند. مبارزه مسلحانه تنها یکی از اشکال مبارزاتی است و اکثرا از طرف حاکمان و از طریق بستن تمامی راه های مبارزاتی سیاسی و اجتماعی به نیروهای ازادیخواه تحمیل میگردد.

هرگاه حداقل فضای تنفس سیاسی برای فعالیت نیروهای ازادیخواه موجود می بود، هیچ نیروی سیاسی خود را درگیر مبارزه و یا دفاع مسلحانه نمی کرد. انتخاب مبارزه مسلحانه توسط سچفخا و سمخا تابع شرایط دوران سیاسی خاصی از کشورمان ایران است. دران سالها شاه که از طریق کودتای امریکایی و با خلع ید از دولت قانونی دکتر مصدق وسرکوب نیروهای مردمی به تخت بازگشته بود، از نظر روشنفکران و نیروهای ازادیخواه هیچگونه مشروطیتی نداشت. او نماینده امریکا در منطقه بود و به وظیفه ژاندارمی خود مشغول وهیچ خدایی را بنده نبود. امروز راحت میتوان نشست و چون ویت کونگ های کافه نشین همه چیز و همه کس را محکوم کرد. حتی میتوان خیانت به جنبش ازادیخواهی و برابری طلبی و لو دادن رفقای قهرمانی مانند کرامت الله دانشیان را بعنوان درک صحیحتر خود از شرایط و یا خطای خود انها تعبیر کرد.
اقای فطانت شما اولین واداده تاریخ ایران نیستید و یقینا اخرین نفر هم نخواهید بود. کتاب شما در رابطه با چرایی بریدگی شما، همکاری شما با ساواک و چگونگی لو دادن رفیق کرامت الله دانشیان و همکاری در جهت دستگیری سایر افراد گروه را خواندم. برای شما و انچه کرده اید، تاسف خوردم. شما که سالیان سال است از مبارزه بریده اید، قهرمانان توده های محروم را لو داده اید و در ریختن خون انها خواسته یا ناخواسته شریک جرم امثال ثابتی هستید، به زندگی خود بپردازید. از شما کسی انتظار معجزه ندارد.