Skip to main content

به کاربر گرامی،... منوچهر

به کاربر گرامی،... منوچهر
ناصر کرمی

به کاربر گرامی،... منوچهر.... ، از شما پوزش میخواهم و امیدوارم، پوزش مرا بپذیرید. قبول کنید متأسفانه با فرهنگ سیاسی و اجتماعی که در فضای مجازی و در شرایط حقیقی بر جوّ جامعه و جامعهء سیاسی ما حاکم است تشخیص دوست و دشمن کار آسانی نیست.
من زخم زبانها و طعنه و طنزها، برچسپ ها و حتّی تهدیدهای جانی بسیاری را به اشکال مختلف دریافت کرده ام. جامعهء ما و ما تنها با مبارزهء سیاسی روبرو نیستیم، با مبارزهء فرهنگی و اجتماعی بسیار سختی روبرو می باشیم، در پاسخ به شما هم کلی تأخیر و فکر کردم، و عکس العمل من صرفأ جنبهء عمومی و در راستای همین مبارزهء فرهنگی و اجتماعی است، و بطور کلی جنبهء فردی مثلأ با اقای منوچهر نبوده و نیست،


پروسه روشنگری در بستر جامعهء ایران که هیچ، در نزد بسیاری از افرادی سیاسی ورز کهنه و نوپا و نزد گروهی که خود را روشنفکر و پژوهشگر میدانند، هنوز جرم است، انحراف اخلاقی و معنوی محسوب میشود، نژاد پرست و نازیسم خوانده میشود، انواع بیماری ها را به آن نسبت میدهند، رسانه های گروهی با او فاصله میگیرند، در صورتیکه در جوامع مترقی و دمکراتیک خلاف آن عمل میشود.
جایزهء نوبل برای من همین است، که شما و من همدیگر را پیدا کنیم، هنجارها و درد و مسیر مشترک را برای رفع بحران مشخص کنیم. شرایط کشورمان به راهی هدایت شود، که حداقل برای نسلهای آیندهء ما در اخبار و اطلاعات جهانی گزاشهایی و اخباری را در مورد کشورمان انتشار ندهند که برای ما و نسلهای آینده مانند 37 هفت سال گذشته مایهء شرم و ننگ در خانوادهء جهانی باشد.
جایزهء نوبل برای من و هزاران امثال من این هست که با خیال راحت به میهن و کشورمان بازگردیم، و در آبادی آن بکوشیم، فاز آخری و باقیماندهء زندگی را در زادگاه و میهن آسوده در کنار هم میهنان بگذرانیم، به زیارت قبرهای گذشتگانمان، پدران و مادران مان که در نبود و در حسرت دیدار ماها سر بر زمین گذاشتند برویم، حداقل تا زنده هستیم به پاس خدماتِ آنها شاخه گلی و دستی بر سنگ مزار آنها بگذرانیم،
من توقع و انتظار هیچ جایزه و قدردانی ایی را ندارم، گرچهء مایه دلگرمی و انرژی است، جایزهء نوبل برای من همین است که شما تأیید کنید، درد مشترک کجاست و هماهنگ و همسو در رفع آن در یک جبهه قرار گیریم.
ارادتمند با آرزوی تندرستی و بهروزی برای شما.