Skip to main content

من سایت وزین شما تشکر میکنم و

من سایت وزین شما تشکر میکنم و
Anonymous

من سایت وزین شما تشکر میکنم و تقاضا دارم نظرات مخالف را هم منتشر مند.

1- این زبان فارسی که شما میگویید، یک زبان برساختی است که طی چند هزار سال، از تکریب لغات و دستور گویشها و زبانهای مختلف ایران زمین بوجود امده یعنی ختی زبانهای کهن ناشناخته تمذن جیرفت و ایلام و آسوری و کلدانی و غیره، مثلا هم کلمه :شک: یک کلمه اشوری است تا تراش خورده و در زبان فعلی موجدست. و به شکل دستور و قواعد مدون درامده است و داری تاریخ کهن نوشتاری و ادبیات غنی است.

2- این زبان بنا به ماهیتش اصلا زبان مادری هیچ کسی نیست میخواهد مشهدی باشد یا تهرانی یا یزدی.... نیست یعنی همه ایارنیان دو زبانه هستند. منتها 80 درصد جمعیت دارای هنکرای کم و بیش با ای زبان هستند. عربها و ترک زبانها هم زبانشان در این زبان موجودست. این بهترین زبانی است ممکن است بشود دز کشور کثیر السان ایران ربان رابط باشد. برای این منظور چند هزار سال زحمت نیاکان بوده تا زبانی سهل بوجود بیاورند تا وحدت ملی و اسانی ارتابط میان دهها قدمیت و دهها زبان بوجود باید.
همه ان شهر و روستاهای به اصطلاح فارسی زبان زبان و لهجه خودشان دارندد
3- منظور از فارسی زبان کسی است که همگرایی بیشتری زبان یا کویشش یا این فارسی دری است.
4- ما قومیت مشخصی به نام فارس نداریم. البته مردم اصطلاحتا میگویند فلانی فارس است یعنی به خانواده همگرای فارسی زبان تعاغ خاطر بیشتر د دارد.
5- حق گفتن و نوشتن به زبان مادری و حتی لهجه محلی حق مسلم است و توی ایران (اصل 15) در قانون امده و د رعمل چنین جلوگیر ی نکردند.
6- چان برخی پان ترکهای (نه همه ترک زبانان و اذری ترکی زبان) ایران لوقلمون صفت هستند هیچ احجافی نیست. همه مردم ایران از مشهدی فتا تبریزی مجبورند این زبان نوشتاری یاد بگیرند چون لازم ارتابطات است. اسناد حقوقی به این زبان است. هزار و یک دلیل منطقی دیگر مثل هرکشور دیگر کثرالسان باید یک زبان رسمی سراسری باشد.. این بوقلمون صغتی است برخی هم ترکخودشان میخوانند که صفت اختصاری مردم ترکیه است و هم ذربایجان.
7- یکی از بزرگرتین و خسارت بار ترین اتفاقا برای مردم ایران تسلط صفویان بود که مذهب شیعه بر ایران تجمیل کردند و بسیاری از مردم مردم ایران بخاطر هژمونی شان قبایل اغوز قزلباش ترک زبان کردند. البته ترکی خاصی که اختلاطی از فارسی و عربی و لغات اغوز ایلات هفتگانه مهاجر از اسیای میانه است. ژن زد غلب است ولی اقلیت زرد پوست نتوانست اکثریت سفیدچوست اذربایجان تغییر چهره بدهد.
7- یع عنوان فارسی زبان ارزو میکنم وزدتر ادزبایجان و شما ترک زوتر ا ز ایران جدا شوید. دیگر خرابکاری و امتیاز گیری از بودجه عمومی تمام کنید. زیاده خواهی تان از خد گذشته و توهینهایتان دارد ملیت ایارنی نابود میکند. از حد گذشه. د رتمام شهرا و مراکز اقتصادی کانون اذری و ترک زبان تشکیل دادید و غیر خودی ها راه نمیدهید. حتی نکهبان دربان عیر ادزی هم استخدام نمیکنید.چنگ انداختید خون ملت ایران تو شیشه کردید. بهنریم و با وفادارترین ایارنیان اصیل مثل لرها و بختیاریها و کرمانشاهی را بخاطر این پان بازی هایتان از بقیه مردم هم ریشه و تبار ایارنی داارید جدا می اندازید. تا میتوانید دارید زبات سازی میکنید. همه کسانی به نوعی از بان ترگی سخن میگویند میگویید ترک هستند ختی یاکوتهای سیبری. ولی بخیتاری را دارید انتریک میکنید که زبانش پارسی نیست. در حالی بخیتاری اصیل ترین زبان پارسی-ایارنی دادرد! . دارید با اعراب داخل و خارج ساخت و پاخت میکنید ایارن زا از سواجل جنوبی جدا کنید. دست روی سواحل شمال کذاشتید. استار مدعی هستید و الان تا انزلی پیش زفیتیدو. با ساتفاه تپنفوذ خودتان از خامانه و دیگر ترک انگارن دارید همه جا نفوذ پیدا میکنید خدا میداند چند درصد ثروت ایران در عرض جمهوری اسلامی نکبت بار تصاح