Skip to main content

آقای مازيار كارن ضمن سلام لطف

آقای مازيار كارن ضمن سلام لطف
Anonymous

آقای مازيار كارن ضمن سلام لطف بکنید این را هم به کامنت تان اضافه کنید نزدیک به 3ملیون ترک در آن کشمکش ها کشته شده است این هارا که کشته؟ اردوغان گفته ما آرشیو ها را باز میکنیم دولت روسیه وانگلستان و فرانسه هم باید آرشیوهایشان رابازبکنند تا حقایق روشن بشود. که این دولت ها آرشیوهایشان را باز نخواهند کرد. چون هم کشتار ترک ها بدست روس ها و متحدین ارمنی شان بیرون خواهد ریخت وهم کشتار ترک ها بدست انگلیسی ها وفرانسوی ها بنابر این افسانه نسل کشی ارامنه به فراموشی سپرده خواهد شد. وبنده هم بخشی از متن سخنرانی پروفسورجاستین مک کارتی در دانشگاه یدی تپه را برایتان تقدیم میکنم.(( درتحلیل نهایی بحث ناسیونالیست ها ی ارمنی ها به این ادعا منتهی میشود: که ترکها دیوانه بودند پس از 700 سال زندگی کردن با ارامنه ناگهان از آنها متنفر شده وتصمیم به کشتن آنها گرفتند.

. بر خلاف آنچه که معمولاً گفته شد بر خورد در قرن نوزدهم در دولت عثمانی شروع نشد بلکه درقرن هجدهم درایران شروع شد. ارمنی ها و منجمله کلیسای ارامنه با اشغالگران روس متحدشدند در سال 1796ارمنی ها ی دربند آلت دست روس ها درشکست دادن خان دربند وتسخیر شهر بوسیله روس ها بودند. داوطلبان ارمنی در فتح آذربایجان و ایروان دوشا دوش روس ها برعلیه ایران جنگیدند.(ترکیه) ترک ها به ارمنی ها حمله نکردند این ارمنی ها بودند که به ترک ها حمله کردند. روس ها با جنگ 1828-1829 وجنگ کریمه آناتولی شرقی را اشغال کردند. ارمنی های روس وعثمانی دراین اشغال به روس ها پیوستند. وقتی قارص بدست روس ها افتاد ارمنی های محلی هم به سربازان وهم به ترک های محلی حمله کردند. حزب داشناک (فدراسیون انقلابی ارامنی) درسال 1890 در تفلیس تاسیس شد وبرای سرنگونی دولت عثمانی به داخل دولت عثمانی وارد و به احزاب ناسیونالیست ارمنی در آناتولی پیوست. درسال های 1894 درساسون دسته جات بزرگ شورشی ارمنی بر علیه دولت شوریدند. وحملات خودرا روی سمبل های عثمانی - ماموران جمع آوری مالیات- مقامات دولتی وساختمان های اداری متمرکز کردند. وقتی ارتش عثمانی شروع به پیش روی برای سرکوب شورشیان ارمنی کرد شورشیان عقب نشینی کرده وساکنان مسلمان دها ت سر راه خودرا قتل عام کردند. پایان نقل قول)). اما دوست عزیز شما که این قدر سنگ ایران را به سینه می زنید باید بدانید اگردولت عثمانی نمیتوانست پارتیزان های ارمنی را شکست بدهد وارمنی ها ی شرق ترکیه را به غرب کوچ نمیداد در شرق ترکیه یک ارمنستان دیگری بوجود می آمد برای به هم پیوستن ارمنستان شرق ترکیه و ارمنستان قفقاز استان های آذربایجان شرقی وغربی وبخشی از استان کردستان توسط روس ها وارمنی ها از ایران جدا می شد وبه به این دو ارمنستان می چسبید وارمنستان بزرگ بوجود می آمد برای این منظور سلماس و اورومیه بوسیله ارامنه و آسوری ها اشغال ودر عرض دو روز 25 هزار نفر از مردم اورومیه قتل عام شده بود ( که به جلولوخ مشهور است) علاوه بر این آندرانیک اوزانیان ژنرال معروف ارمنی دولت روس با 12 هزار نظامی از رود ارس رد شده و خوی را محاصره کرده بود که جدا شدن استان های آذربایجان از ایران تکمیل شود در این وضعیت مردم آذربایجان از دولت عثمانی کمک میخواهد (چون که احمد شاه قدرت بیرون کردن ارمنی ها از ایران را نداشت) که ارتش دولت عثمانی وارد خاک ایران می شود و ارمنی ها را سرکوب میکند وارتش آندرانیک اوزانیان تارومار میشود که بقیه فرار کرده وبر می گردند روسیه. اما دوست عزیز ما ترک ها هزاران سال در آدربایجان وبخش های شمال وشمال شرق ایران ساکن بوده ایم. وتاریخ شما فارس ها به آوایل ساسانیان میرسد. چون که هخامنشیان نژاد اسلاو بودند هم قوم با روس ها وصرب ها واشکانیان سکاها بودند و از ترکمنستان به ایران آمده اند که احتمالاً ترکان توران بودند مراجعه شود به لغت نامه دهخدا این دو دولت ارتباتی با شما فارس ها ندارد.
اصل ومنشا ترکان و نام ونشان گرو ههای بزرگ ایشان: چنانکه می دانیم سرزمین خاستگاهی ترکان را اراضی بین کوههای اورال آلتای می داننداز سو ی دیگرسومریان را هم با توجه به قرابت زبانی ایشان با ترکان واشاره صریح تورات بدان منطقه منسوب داشته اند. معهذا چنان که گفته شداز این میان زبان سومری نزدیکی بیشتری با زبان های ترکی و مغولی داردوبعضی کلمات ناب سومری به عینه یا به ریشه در این زبان ها موخود است. سرزمین بومیان سومری زبان از نواهی کردستان وکرمانشاهان شروع شده و به سوی خراسان و آسیای میانه امتداد می یافته است و سومریان در پایان هزاره چهارم پیش از میلاد از این توده جداشده و در امتداد رود دیاله به بین النهرین سرازیر شده اند. (م. مقاله:اوتیان قدیمی ترین ترک زبانان سر زمین آتش روزنامه ایران تایمزمورخه ژانویه 2004)