Skip to main content

آقای راز گرامی؛

آقای راز گرامی؛
اقبال اقبالی

آقای راز گرامی؛
خوشحالم که وارد بحث برای اثبات نظرتان شدید.
شما در کمنتار نخست تان خطاب به من نوشتید که: "شما باید از خود شروع کرده از تحریف اخبار و خبر سازی جعلی دست بردارید. در عرض چند روز اخیر چند خبر دروغ از شما برملا شد".
بسیار خوب این گو و این میدان. دقیقن بنویسید آن تحریف ها و خبرسازی ها چه بوده است؟ آنها را مکتوب کنید.
با دو ادعای شما در مورد جعل خبر من از نظر شما استناد کردید. آنها را بررسی می کنیم. در خبر مورد نظر شما منبع خبر نقل امده است (http://www.nnsroj.com/fa/detiles.aspx?id=60420). این خبر دستکاری نشده است. من فقط خبر را نقل کرده ام. بفرمائید که کجای این خبر جعل شده است؟ در مورد تفسیر همانطور که از نامش پیداست؛ دیدگاه نویسنده را بازتاب می دهد و ما نمی توانیم تفسیرهای مشترک داشته باشیم.

هشدار ناتو بە ترکیه: در جنگ با روسیە، روی ما حساب نکن -

شنبه, فوریه 20, 2016 - 19:52
ترکیه تلاش داشت تا از ناتو بعنوان ابزاری برای پیشبرد سیاست های تجاوزکارانه و جنایتکارانه خود در منطقه سوء استفاده کند، اما اروپائی ها هوشیارتر از آنند که بازیچه دست حکومت ترکیه شوند. از سوی دیگر جامعه اروپا بشدت ضد فاشیست هستند و هرگونه همسوئی دول اروپائی با ترکیه، اعتراضات بزرگ، سراسری و میلیونی شهروندان اروپائی را بر می انگیزد. از اینرو؛ " ناتو به ترکیه اعلام کردە است کە در صورت تحریک روسیە از سوی ترکیه، و درگرفتن جنگ بین این دو کشور، روی کمک ناتو حساب باز نکند."
رسانه ها گزارش دادند:
NNSROJ: بە گزارش وبسایت مجله آلمانی شپیگل، " ناتو به ترکیه اعلام کردە است کە در صورت تحریک روسیە از سوی ترکیه، و درگرفتن جنگ بین این دو کشور، روی کمک ناتو حساب باز نکند." ژان آزیلبورن، وزیر خارجه لوگزامبورگ هشدار دادە است کە " ناتو نمی‌خواهد کە در بحران تازە بین ترکیە و روسیە، بە یک درگیری نظامی با روسیە کشیدە شود." این مقام لوگزامبورگی اضافە کردە است این سخنان را بە نمایندگی از دیگر اعضای ارتش ناتو اعلام می‌کند و باید همچون موضع رسمی این همپیمانی نظامی نگریستە شود. این اظهارات در حالی است کە در پی افزایش تنش میان آنکارا و مسکو، پس از سرنگون شدن جت جنگی روسی، مقامات ترک بارها از همپیمانان خود خواستەاند کە حمایت‌های خود از ترکیە را افزایش دهند. اما اختلاف‌های عمیق سیاسی میان اروپای غربی و امریکا با روسیە بر سر بحران اکراین، طرفین را قانع کردە است کە بە اختلافات خود دامن نزنند، و روابط خود را در سطح فعلی حفظ نمایند. بە گفتە آزیلبورن، ناتو تنها زمانی می‌تواند بە طور مستیم وارد جنگ شود کە " یکی از اعضای این همپیمانی بە طور آشکار و مشخص مورد حملە قرار گیرد." در ۲۴ نوامبر سال گذشتە، جنگنده های اف-۱۶ ترکیه یکی از هواپیماهای جنگی روسیه را به دلیل آنچه نقض حریم هوایی روسیه خوانده بودند هدف قرار داده و سرنگون کردند. رئیس جمهور روسیه این رویداد را "زدن خنجر از پشت" توسط حامیان داعش خواند و تاکید کرده بود در روابط خود با ترکیه تجدید نظر خواهند کرد. از آن پس روابط ترکیە و روسیە رو بە تیرگی گرائید و حضور نظامی روسیە در کشور جنگ زدە سوریە، موجب بالاگرفتن تنشهای سیاسی میان دو کشور شد.
برگرفته از:
http://www.nnsroj.com/fa/detiles.aspx?id=60420