Skip to main content

با سپاس از منظر جاوید برای

با سپاس از منظر جاوید برای
دكتر عبدالستار دوشوكي

با سپاس از منظر جاوید برای نشر این مطلب آگاهی دهنده در ایران گلوبال. من متاسفانه سایت رادیو زمانه را نمی خوانم. در ضمن واژه "داعش سابق" درست نیست چون این گروه هنوز هم خودش را داعش (مخفف دولت اسلامی عراق و شام = داعش یا "الدولة الاسلامیة فی العراق والشام") می خواند

اتفاقا من در یکی از نوشته هایم در تاریخ چهارشنبه ٢٤ آذر ۱۳۸۹، اشاراتی به گروهایی سلفی تکفیری کردستان داشتم. و اما با توجه به اینکه هیچ مورد تائید شده ای مبنی بر پیوستن حتی یک بلوچ ( ایرانی، پاکستانی و یا بلوچهای افغانستانی) به داعش وجود ندارد، برای من قدری عجیب است که بیش از ۷۰۰ نفر از ساکنان اقلیم کردستان عراق و نزدیک به‌ ۱۵۰ نفر از کردستان ایران به داعش پیوسته اند. این در حالی است که بلوچها (حداقل بلوچ های ایرانی) در مقایسه با کردها سنتی تر و مذهبی تر هستند.

به نقش احزاب و نیروهای دمکراتیک و حتی سکولار کرد در نفی . . .

به نقش احزاب و نیروهای دمکراتیک و حتی سکولار کرد در نفی تفکر داعشی و مبارزه فرهنگی ـ مذهبی با داعش اشاره ای نشده است. آیا احزاب و نیروهای دمکراتیک کرد در این مورد بخصوص غفلت کرده اند. چون برای ما بلوچها پیوستن صدها نفر بلوچ به داعش بسیار حیرت آور و غیرقابل قبول و نشانه شکست گفتمان فرهنگی تلقی خواهد شد.