Skip to main content

سخنگوی وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه
Anonymous

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ارمنستان را به اسكان هزاران خانواده از ارامنه سوريه در مناطق اشغالی مانند قره‌باغ کوهستانی متهم كرد.
حکمت حاجی‌اف، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اظهار داشت: "از بیش از ۵۰۰ منبع غیرمحرمانه گزارشی ۱۱۰ صفحه‌ای که در سایت اینترنتی وزارت خارجه نیز منعکس شده است در مورد اقدامات ارمنستان در سرزمین‌های اشغالی آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی تهيه كرده ايم".
وي افزود: شواهدی دال بر تاسیس شهرک‌های غیرقانونی، غارت منابع طبیعی، اموال خصوصی مردم و دیگر فعالیت‌های نامشروع در این منطقه در اختیار داریم.
حاجی‌اف٬ با اشاره به استخراج معدن طلا٬ نقره و فلزات گران‌بها از مناطق اشغالی توسط ارمنی‌ها٬‌ افزود:" محصولات استخراج شده از طریق ارمنستان به بازارهای جهانی صادر می‌شود."

وی خواستار خروج بی‌قید و شرط ارمنی‌ها از قره‌باغ کوهستانی و دیگر مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده و گفت:" تلاش ارمنستان برای الحاق سرزمین‌های اشغالی آذربایجان محکوم به شکست است."
سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان خاطرنشان کرد: "بخشی از ۱۵ الی ۲۰ هزار شهروند ارمنی گریخته از سوریه٬ یا در خود ارمنستان و یا در مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان در قره‌باغ اسکان داده شده‌اند که این موضوع از سوی خود حکومت ایروان نیز مورد تایید قرار گرفته است."
منبع:TRT