Skip to main content

نخست وزیر ترکیه ضمن گرامیداشت

نخست وزیر ترکیه ضمن گرامیداشت
Anonymous

نخست وزیر ترکیه ضمن گرامیداشت حماسه مردمی ترکیه در جریان جنگ چاناک قلعه، تاکید کرد با یاد و خاطره این حماسه می‌توان بر تمامی توطئه‌‌ها فایق آمد.

احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه پس از ادای نماز جمعه در شهر سیلوپی استان شرناک با حضور در جمع مردم در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان طی سخنانی اظهار داشت: "ممکن است در روزهای آتی با توطئه‌هایی مواجه شویم. ممکن است ماه مارس، بحرانی به نظر آید، اما برای ما تنها نماد ماه مارس روز هیجدهم آن است. در اين روز مردم برای حمایت از چاناک قلعه و استانبول شانه به شانه در کنار هم متحد شدند و من مطمئن هستم که با این روحیه از پس تمامی توطئه‌ها برخواهیم آمد".
ادامه سخنان نخست‌وزیر ترکیه در جمع مردم جنوب شرق کشور به شرح زیر است:

- هرگز اجازه نخواهیم داد که برادرکشی در خارج از مرزهای کشورمان در عراق و سوریه به کشور ما منتقل شود. بله، ما در میان یک حلقه آتش قرار داریم و قلب‌مان با شنیدن هر خبر شهادت می‌سوزد، اما تنها چیزی که می‌تواند این آتش را خاموش کند، عشق و محبت است.
- ما در این‌جا از هیچ چیزی دریغ نخواهیم کرد. در تامين امنيت هیچ نقطه‌ای از خاک کشورمان تردید نخواهیم کرد. ما در كنار خانواده‌ها، برادران و شهروندان خود در اینجا هستیم. اگر سیلوپی با خطر مواجه شود من در آنکارا راحت نمی‌خوابم، خانواده‌ام نيز راحت نمی‌خوابند. اگر در سیلوپی امنیت نباشد برای ما هیچ نطقه‌ای از ترکیه و جهان امن نخواهد بود. در جیزره و سور نيز نخواهد بود. همه باید این را بدانند.
- پس از اتمام تحقیقات لازم، به شهروندانى كه خانه‌های‌شان آسيب جزئی ديده كمك مى‌كنيم تا خودشان آنها را ترمیم ‌کنند. اما خانه‌های با خسارات بالا در طرح عمرانی نوسازی شهری گنجانده خواهند شد. قطعا سیلوپی را دوباره خواهیم ساخت. به كسانی که این شهر را تخریب كرده یا به آتش‌ کشيدند و به همگان نشان خواهیم داد که چگونه این شهر را دوباره آباد خواهيم ساخت.
- در همین راستا به آنها مژده هم می‌دهم كه از فردا می‌توانند تا سقف ۱۰۰ هزار لیر وام دریافت کنند و موانع پيش روی پرداخت وام به آنها نیز برداشته می‌شود. برای رونق اقتصاد منطقه، به تمام اصناف سیلوپی کمک کرده و وام خواهیم داد.​
منبع:TRT