Skip to main content

خط سرخ برای کمونیست ها،

خط سرخ برای کمونیست ها،
تبریزی

خط سرخ برای کمونیست ها، سوسیالیست ها، مارکسیست ها و اینترناسیونالیست ها خوشبختی و بدبختی مردم یک سرزمین است نه تجزیه شدن یا تجزیه نشدن آن سرزمین به چند کشور! اگر با تجزیه یک کشور مردم آن کشور خوشبخت خواهند شد سوسیالیست های بهکیش مخالف تجزیه نیستند و اگر با تجزیه یک کشور مردم آن کشور دچار تیره روزی خواهند شد سوسیالیست های بهکیش مخالف تجزیه هستند! پس آن چه که برای کمونیست ها، سوسیالیست ها، مارکسیست ها و اینترناسیونالیست های بهکیش دارای ارج است خوشبختی و بدبختی مردم است نه تجزیه شدن یا تجزیه نشدن! چنان که آلمان پس از جنگ جهانی یکم به چند کشور تجزیه شد و لهستان و چکسلواکی که صدها سال بخش هائی از خاک آلمان بودند از این کشور جدا شدند و هرگز سوسیالیست های اروپائی با این تجزیه ها مخالفت نکردند! از سوی دیگر با نگرشی به تاریخ جهان دیده می شود که مرزبندی میان انسان ها و پیدایش صدها کشور در .....

..... جهان در زمان برده داری و در شش هزار سال پیش پیدا شد و گروه بندی انسان ها با خاک و مرز و پیدایش صدها کشور در جهان با دستاویزهائی مانند نژاد و تبار و زبان و رنگ پوست و نیاکان که از زمان برده داری آغاز شده است ناسیونالیسم نام دارد! به هر روی مرزبندی میان انسان ها و برپائی صدها کشور در شش هزار سال پیش و در زمان برده داری فراورده ناسیونالیسم است و ناسیونالیسم فراورده مرزبندی میان انسان ها نیست بلکه دیوارکشی میان مردم جهان بر پایه نژاد و زبان و رنگ پوست و نیاکان فراورده ناسیونالیسم است! (به نوشتاری در این لینک نگاه کنید)

http://www.iranglobal.info/node/28638

اما مرزبندی هائی که میان انسان ها در زمان برده داری پیدا شده اند مانند تکه یخی که در دیگی پر از آب جوش افتاده باشد دارند از میان می روند! برای نمونه مساحت آمریکا و کانادا روی هم کمابیش نزدیک به بیست میلیون کیلومتر مربع است اما مرز میان آمریکا و کانادا مرزی تشریفاتی است و مرز میان آمریکا و کانادا به جز نقشه های جغرافیائی در کجا دیده می شود؟ اگر کسی در آمریکا یا کانادا سوار خودرو شود مانند رفتن از یک شهر به شهری دیگر به سادگی می تواند از آمریکا به کانادا برود و یا از کانادا به آمریکا برود! در اروپا نیز مرز میان کشورهای گوناگون مرزهای تشریفاتی هستند و جز نقشه های جغرافیائی در جای دیگری دیده نمی شوند و در اروپا نیز مانند رفتن از یک شهر به شهری دیگر همگان می توانند به آسانی از یک کشور به کشوری دیگر بروند! شوروی به پانزده کشور تجزیه شد اما مرز میان این کشورها تنها در روی کاغذ است! با این روال تنها کشوری که در فرجام تاریخ به جا خواهد ماند یک کشور خواهد بود، کشوری به نام کره زمین! ******** با گفتن زنده باد، مرده باد، مرگ بر، درود بر و سر دادن شعر و شعارهای دیگر در هیچ سرزمینی نه تجزیه طلبی پیدا می شود و نه از میان می رود! تجزیه کشور عثمانی پس از جنگ جهانی یکم به چندین کشور ریز و درشت با گفتن زنده باد، مرده باد، مرگ بر، درود بر و یا دسیسه استعمارگران و توطئه بیگانگان رخ نداد! و عثمانی برای ناکارآمدی رژیم عثمانی در کشورداری و ناشایست بودن و ناتوان بودن پادشاهان این کشور در گرداندن این کشور بود که تجزیه شد! تجزیه بحرین از ایران نیز در زمان محمدرضا پهلوی و در سال ۱۳۵۰ برای دیوانه بازی های فراوان محمدرضا پهلوی آریاپرست رخ داد و اگر در ایران رژیمی با خردورزی کشورداری می کرد مردم بحرین از ایرانی بودنشان پشیمان نمی شدند و بحرین از ایران جدا نمی شد! در ایران و در زمان کنونی نیز تجزیه طلبی با گفتن زنده باد، مرده باد، مرگ بر، درود بر، می زنیم، می کشیم، به توپ می بندیم، به رگبار می بندیم و ..... از میان نمی رود! آمریکا و کانادا و چین هر کدام کمابیش شش برابر ایران مساحت دارند، پس چرا در این کشورها کسی خواستار تجزیه نیست؟ چون این کشورها با خردورزی گردانده می شوند نه با دیوانه بازی و بی خردی! اما اکنون که در ایران رژیمی بر سر کار است که اقتصاد آن بر پایه مفت خواری، بانکداری آن بر پایه رباخواری، دادگستری آن بر پایه رشوه خواری، کشورداری آن بر پایه زورگوئی، فرهنگ آن بر پایه خرافات، هنر آن بر پایه زوزه کشی و همه تار و پود آن بر پایه دروغ و مردمفریبی است سخنان فراوانی از جدائی گفته و نوشته می شوند و اگر سطح زندگی در ایران مانند آمریکا و کانادا و آلمان و ژاپن و حتی ترکیه می بود و رژیمی با خردورزی در ایران کشورداری می کرد آیا باز هم کسی سخن از جدائی می گفت؟ و آیا با گفتن زنده باد، مرده باد، مرگ بر، درود بر، به توپ می بندیم، به رگبار می بندیم، می زنیم، می کشیم و ..... تجزیه طلبی در ایران از میان خواهد رفت؟ (به نوشتاری در این لینک نگاه کنید)

http://www.iranglobal.info/node/16550

پس این رژیم دژخیمان و .....