Skip to main content

گلن نه تنها از جنس «خمینی»

گلن نه تنها از جنس «خمینی»
کیانوش توکلی

فتح‌الله گولن نه تنها از جنس «خمینی» نیست بلکه اردوغان از روابط نزدیک « گولن» با اسرائیل و دشمنی «صهیونیست‌ها» با ایران، و از خوش‌خدمتی گلن به اسرائیل می گوید . به متن زیر از این مقاله توجه نمائید:

خط مشی انتقادی رسانه‌های جنبش گولن دقیقا پس از باز شدن پرونده فساد مالی دولت اردوغان از ۱۷ دسامبر ۲۰۱۳ آغاز شد. به یکباره این رسانه‌ها شروع کردند به انتشار تندترین مقالات در نقد سیاست‌های اردوغان به عنوان نخست وزیر وقت ترکیه. نکته قابل توجه این است که هیچ یک از این مقاله‌ها به طور مستقیم حزب حاکم «عدالت و توسعه» را مورد انتقاد قرار نمی‌داد.
در واقع، خط مشی ضد اردوغانی ریشه در مسأله‌ای فراتر از سیاست‌های حزب حاکم داشت. مسأله، فاصله گرفتن اردوغان از پیوند محکمی بود که حزبش با جنبش گولن داشت. پرونده فساد مالی اردوغان را قاضی زکریا اوز، از اعضای مشهور جنبش گولن در استانبول باز کرده بود. این پرونده ۱۲ تن از کابینه و اعضای خانواده اردوغان را همراه با سلیمان اصلان، رئیس بانک دولتی هالک‌بانک و رضا ضراب، صراف و دلال رابط بابک زنجانی به دادگاه می‌کشید و پا فراتر از یک اختلاس در سطح ملی می‌گذاشت و وارد روابط بین دو دولت ایران و ترکیه می‌شد.
اردوغان در آن هنگام، با بازگویی روابط نزدیک فتح‌الله گولن با اسرائیل و دشمنی «صهیونیست‌ها» با ایران، این اقدام دستگاه قضایی را اقدام سازمان‌یافته گولن در «خوش‌خدمتی به اسرائیل» برشمرد . همانطور که ملاحظه می کنید در همین مقاله هم ضد ونقیض های بسیاری در مورد اختلاف گلن و اردوغان ارائه شده است .از دوستان تقاضا می کنم که اگر مطالبی در این خصوص می شناسید به ما معرفی کنید. تا در ایران گلوبال درج شود