Skip to main content

آقاجان! بودیسم را زیاد گنده

آقاجان! بودیسم را زیاد گنده
Anonymous

آقاجان! بودیسم را زیاد گنده نکن!، بودیسم هم مثل سایر مذاهب، یک مذهب است. مذهبی دست و پا گیر و عقب مانده. مذهب خوب و بد ندارد. مذهب بطور کلی حاصل ترس انسان از عوامل طبیعی است. و همین مذاهب چه یهودی اش، چه مسیحی اش، چه اسلامش، چه بودیست اش، و چه سایر مذاهب، عامل عقب ماندگی و رکود فکری بشریت است. همین مذاهب با بی رحمی تمام باعث استعمار و استثمار فکری مردمان شرق و غرب بوده اند. هنوز که هنوز است، مذهب عامل اصلی باز دارندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، و اختراعات و اکتشافات، وعامل سرکوب سیاسی مردمان جهان می باشد. بقول مارکس: "مذاهب بشریت را به اعماق قهقرا فرو برده است" ، مذهب خوب و بد ندارد. مذاهب تقلید و ستایش را تبلیغ میکنند. این همان بردگی فکری است. اما امروز اهداف مذاهب مثل سابق، ترس از عوامل طبیعت نیست، مذهب امروز، بازاره مکاره است. رژیمهای دیکتاتور به نام مذهب برای خود کسب و کار درست

کرده اند. رژیم جنایتکار ایران نمونه بارز آنست. فلسفه با ادیان و مذاهب سر سازگاری ندارد. مذاهب دگمند، و تغییر ناپذیر. و عامل ایستائی و مخالف ترقی و پیشرفت جامعه بشریت است. همه چیز را به عهده خدا میگذارند، و مردم را از اندیشه و فکر کردن و کاوشهای علمی باز میدارند. و ادعا میکنند هر چه که هست، کار خداست. والسلام.
در صورتیکه فلسفه در جستجوی حقیقت است. در جستجوی بنیان جهان است. در جستجوی مبدا هستی است. همان هستی که از نیستی پدید آمده است. از نظر فلسفی؛ نیستی خود هستی دارد، و دارای هستی است. چون نیستی، یعنی فضای بیکران هستی دارد، پس نیستی داری هستی است. در واقع انفجار هستی جهان از نقطه صفر است. اگر نیستی هستی دارد، پس صفر هستی دارد. اگر نیستی هستی نداشته باشد، قابل درک نمی شود. پس نیستی خود چیست؟ و سئوال اینست که این فضای بیکران چیست؟ پدیده "نیستی" که همه هستی را در بر گرفته است. بدون "هستی" خویش نمی تواند وجود داشته باشد. آیا مبدا نور تاریکیست؟ اگر "انرژی انفجار" مبدا هستی است، پس مبدا "هستی" یعنی نیستی چیست؟ اگر "ذره خدا" انرژی است، آیا این ذره انبساط همان فضاست؟ اگر در نکته صفر در هم فرو ریزد، یعنی به مبدا اول بر باز گردد. آیا هستی، و نیستی، در نکته صفر تداخل کرده، جهان در خاموشی محض در نکته صفر در خود ادغام میشود؟ آیا هستی فضا، بر آن خلاصه میشود؟ آیا مذهب بر این سئوال جواب دارد؟
آخوندی که شب و روز در فکر چاق کردن گردنش است، در فکر شکم و زیر شکم اش است، رژیم اسلامی پانفارسی که روزانه دهها نفر را اعدام میکند، دست میبرد، زنان را سنگسار میکند، خزانه مملکت را غارت میکند، او در فکر خوشبختی مردم نیست. در فکر ترقی و پیشرفت و شفافیت علم و دانش و خوشبختی بشریت نیست. او به بهانه مذهب برای خود مغازه باز کرده در فکر کسب کار خویش، در فکر عیش و عشرت در فکر حرمسرا های خود است. مذهب خوب و بد ندارد. همه شان سر و ته یک کرباسند. فلسفه علم است. با مذهب تفاوت اساسی دارد. مذهب دگم است. ضد علم است. ضد آگاهی است ، ضد پیشرفت و ترقی، و ضد خوشبختی بشریت است. لطفا این دو را بهم قاطی نکنید. ساغ اول.