Skip to main content

جناب بهمن موحدی ادعا می کند

جناب بهمن موحدی ادعا می کند
کیانوش توکلی

جناب بهمن موحدی ادعا می کند که « ایران بعد از سرنگونی رژیم تجزیه نخواهد شد.» و در ادامه می گوید :«1-رژیم اسرائیل هرگز در آن حد نیست که بتواند به فکر تغییر ژئوپلوتیک منطقه باشد ...2-به طور قطع روسیه اجازه چنین نقشه ای را نخواهد داد حتی اگر دست به مداخله نظامی بزند...3-پیدایش گروههایی مثل داعش وجبهه النصره اصلا برای ایران متصور نیست..4-.با سرنگونی رژیم کشورهای عربی نفس راحتی خواهند کشیدو چه بسا کنار مردم ایران نیز قرار بگیرند. ..
5- ما در برهه سرنگونی رژیم با دوخطر عمده مواجه هستیم که تماما داخلی است (گروههای تجزیه طلب و هسته های مقاومت رزیم)6_راه مقابله با این تهدیدات مسلح کردن توده های مردم به وسیله مبارزین را ستین و اپوزیسیون سازمان یافته ایران است

پاسخ 1 :برخلاف تصوربهمن موحدی ؛رژیم اسرائیل در ان حد توانمند است که «به فکر تغییر ژئوپلوتیک منطقه »باشد. اسرائیل بطور مشخص برای تشکیل دولت مستقل کرد که به دریای مدیترانه راه داشته باشد، سرمایه گذاری پنهانی کرده است. سازمان جاسوسی موساد ازادنه در اقلیم کردستان علیه ایران مشغول فعالیت عملیاتی است . موساداز این منطقه دست به علمیات تروریستی در ایران زده است و کشتن دانشمندان هسته ای توسط انان صورت گرفته است.پاسخ 2- روسیه کشوری است که خود در تحریم غرب قرار دارد و این کشور علیرغم رفع تحریم ها ایران ،حاضر نیست که موشک های اس 300 را به ایران تحویل دهد. پویتن همچنان «موش می دواند» از نظر پویتن تفاوت اساسی بین رزیم اسد و تهران است اولی حکومتی سکولار و متحد و دیگری حکومتی اسلامی و غیر متحد ، دخالت روسیه در سوریه با چراغ سبز غربی ها صورت گرفته است . پاسخ 3_ داعش در کردستان ایران (هر چند محدود ) فعال است پاسخ 4- با سرنگونی رژیم کشورهای عربی نفس راحتی خواهند کشید ولی رهبران کشورهای عربی خود در راس نظام های استبدادی قرون وسطایی قرار دارند ؛ آنان چگونه می توانند در کنار مردم ایران قرار گیرند؟ پاسخ 5_ انتخابات اخیر نشان داد که در حال حاضر هیج نشانه ای که رزیم در مرحله سرنگونی قرار گرفته باشد _نیست . پاسخ 6_ بجای« مسلح کردن توده های مردم به وسیله مبارزین» که معلوم نیست که این مبارزین در کدام قاره ای زندگی می کنند که بتوانند مردم ایران را مسلح کنند. اگر منظور سازمان مجاهدین است که سن متوسط انان در برهه سرنگونی رزیم به 80 سال خواهد رسید وگرنه اپوزیسیون ایران فاقد چنین مبارین مسلحی است.بهتر است بجای خیال پردازی نظامی در فکر راه حل های سیاسی از همین امروزبود با خواستهای واقعی گروههای اتنیکی اشنا شویم .ایران ملتی یکدست ندارد و تنها شانس باقی ماندن متحد ماندن ایران در گرو سیستمی فدرال است . بایستی از هم اکنون با چگونگی سیستم فدرال اشنایی پیدا کنیم.در نهایت اگر ملتی نخواست با کشوری به ماند، نمی شود بازور اسلحه آنان را وادار به اطلاعات کرد. نگاه کنید به ترکیه با این اقتصاد قوی و رفاه و پیشرفت نمی تواند با قدرت نظامی مشکل اتینکی را حل کند . ترکیه برخلاف ایران از سیستم دمکراتیکی و حقوق شهروندی برخوردار است و کردها دارای رادیو ، تلویزیون و احزابی که در مجلس این کشور حضور دارند.نتوانسته است مشکل اتنیکی را حل نماید .