Skip to main content

در ترکیه جنگ داخلی در جریان

در ترکیه جنگ داخلی در جریان
Anonymous

در ترکیه جنگ داخلی در جریان است. جنگ دولت فاشیست و کاپیتالیست تورک با ملت تورک که خواهان حق تعیین سرنوشت است.
فاشیستها در چند ماه گذشته با هواپیماهای جنگی، با توپ و تانک به کردستان هجوم بردند. چهار شهر را بکلی ویران کردند.
صدها هزار نفر آواره شده اند. هزاران نفر دستگیر و زندانی شده اند. صدها نفر کشته شده اند و هزاران نفر زخمی شدهاند و غیره و غیره.
کوردها هم در برابر فاشیسم مقاومت و جنگ میکنند. بمبگذاری در جنگ عجیب نیست همانطوریکه عجیب نیست ترکیه با جنگنده های اف 16 بر سر مردم کورد بمب های مختلف حتی بمب شیمیایی می ریزد. در جنگ داخلی طرفین سعی میکنند به همدیگر به همدیگر ضربات سیاسی، نظامی و اقتصادی و غیره بزنند. در جنگ مسابقه آدم کشی راه می افتد.

کشته شدن انسانها چه ترک چه کورد تاسف بار و غم انگیز است. اما جنگ این چنین است. فاشیسم تورک جهت نابودی ملت کورد یا ملت تروریست کورد جنگ را راه انداخته است. ترکیه میخواهد بازی و جنگ را در زمین کرد پیش ببرد و کردستان را ویران کند. کوردها هم یاد گرفتند که جنگ را از کردستان به پشت جبهه دشمن یعنی شهرهای ترک بکشند. این سیاست نظامی درستی از طرف کردها است که اگر بطور منظم و بشیوهای مختلف صورت گیرد دولت فاشیست ترک به زانو درخواهد آمد. اکنون سه میلیون یا چهار میلیون کرد در استانبول و یکی دو میلیون در آنکارا زندگی میکنند که اکثریت طرفدار پ ک ک هستند. کنترل پلیسی آنها برای فاشیستها غیر ممکن است. بمبگذاریهای اخیر پشت دولت ترکیه را به لرزه درآوردند اما هنوز نشکسته اند.ترکیه در جبهه جلوی جنگ علیه کردها موفق نشده از پشت جبهه ضربات محمکی می خورد. اعتبار ترکیه در جهان پایین آمده است. امنیت در ترکیه از بین رته است. کشورهای غربی اتباع خود را از ترکیه فرا می خوانند. ارزش پول ترکیه بشدت افت کرده است. صنعت توریسم متوقف شده است. ترکیه در بحران سیاسی، اقتصادی غرق شده است.
ترکیه در سیاست خارجی هم در سوریه شکست خورده است. اتحاد ترکیه با فاشیسم اسلامی داعش و النصره به انزوا و شکست ترکیه منجر شده است. همکاری نزدیک ترکیه با داعش باعث شد که امریکا و روسیه از کردها حمایت کنند. روسیه تا تجزیه کامل ترکیه و ضعف کامل ترکیه به همراه کردها خواهد بود. سیاستهای اردوغان و پانترکیستها بار دیگر ترکیه را به پرتکاه نابودی پیش برده است. سیاستهای افراطی و فاشیستی دولت و احزاب پانترکیست بیش از همه به ضرر مردم زحمتکش تورک ترکیه منجر شده است. احزاب چپ ترکیه متوجه این مسئله شده اند و اخیرا با پ ک ک جبهه متحد علیه فاشیسم حاکم ایجاد کردند تا راه حلی برای نجات دو ملت ترک و کورد پیدا کنند