Skip to main content

جناب آقای موحدی (بامدادان)

جناب آقای موحدی (بامدادان)
ناصر کرمی

جناب آقای موحدی (بامدادان) گرامی،
سیاست ورزی خوشبینی و یا بدبینی نیست، عصر روشنگری که دنبال مفاهیم و متدولوژیک سیاسی فلسفی و هستی شناسی بود، هم سپری شده است، سیاست ورزی امروز ترکیبی از علوم مختلف و مجموعه ای از معادلات درونی و پیرامونی و انتخاب ابزارهای درست برای امروز و فردا است.
تحلیل های ما که در بررسی سه قطب پان ترکیسم و پان عربیسم و پان اسلامیسم و ناسونالیسم ایرانی در منطقه بود یکی یکی درست از آب درآمد و آنها را به روشنی و بصورت پراتیک تجربه کردیم و میکنیم.


ملّت کُرد مانند سایر ایرانیان و مانند یهودیان، قربانی پان ترکیسم و پان عربیسم بوده و هست.، صدام حسین میگفت کُردها ایرانی هستند و من از ایرانی ها متنفرم، ترُکها میگویند زبان کُردی شاخه و گویشی از زبان فارسی است، و باید ممنوع شود.
کدام گوشه از جهان شاهد شرایط اسفبار ملّت کُرد در ترکیه و در سوریه و عراق دیروز و امروز نبوده و نیست.
ملّت کُرد که اکنون شدیدتر از هر زمان قربانی پان ترکیسم و پان عربیسم و پان اسلامیسم هست، بدرستی باید فقط پرچم کردستان را بالا برد و فدرال قومی خود را مطرح کند،

من شاید اوّلین ایرانی هستم که موضوع ایجاد کردستان بزرگ را مطرح کرده ام و از آن پشتیبانی کرده و میکنم، دلایل این دیدگاه را در مقالات متعدد در آرشیو خودم در همین سایت ایران گلوبال آورده ام.
من بر این دیدگاه نیستم که کردستان بزرگ را به ایران وصل کنم، بلکه بر عکس ایران را باید به کردستان بزرگ وصل کرد. من در ایران هیچ قومی ایرانی تر از مردمان کُرد را نمی شناسم.