Skip to main content

دوستان.. کاربری با نام ((

دوستان.. کاربری با نام ((
lachin

دوستان.. کاربری با نام (( بابک خرمدین از آذربایجان)) کامنتهای بی موردی را در باره ما ترک ها و مخصوصآ در باره فرهنگ ترک ها انتشار می دهند که احتیاج به جواب دارد.
1- کسی که اسمش ( بابک خرمدین باشد), دیگر احتیاجی نیست که محل جغرافی زادگاهش را بنویسد. نوشتن همین جمله (( بابک خرمدین از آذربایجان)) دلیل بر بی اطلاعی او در باره فرهنگ ما ترک ها می باشد. درست عین این می ماند که بنویسیم , حضرت محمد از عربستان... جان اف کندی از امریکا...شاید اسم ( افشین) بیشتر برای ایشان برازنده بود تا بابک.
2- ایشان ما ترک ها را به نداشتن لغت ( فرهنگ) محکوم می کند. اگر ایشان واقعآ ترک, بابک, آزربایجانی بودند و افشین نبودند , ما را به نداشتن لغت ( فرهنگ) محکوم نمی کردند. کسانی که مثل اقای بابک خرمدین ما را به این مسئله محکوم میکنند , باز هم نشانی از بی اطلاعاتی همان شحص را نشان میدهد. در زبان ترکی 9 لغت

معادل کلمه فرهنگ وجود دارد ( فرهنگ = 1- ادب 2- تربیئه 3- ماعاریف 4- ضییا 5- یشئیق 6- مدنیّت 7- کولتور 8- سوزلوک 9- لوغت )
3- شاید بخاطر ادعا های این آقاین که ما فاقد کلمه فرهنگ هستیم , یک نویسنده ترک برنده جایزه نوبل در ادبیـات شده است. اشاره شود که یک فیزیک دان آزربایجانی از باکو هم در سال 1962 برنده جایزه نول در رشته فیزیک شده بود.
4- این روزها کلمه « مغول و مغول زادگان» در نوشته پان فارسیست های بی اطلاع, بیشتر به چشم میخورد. لازم بیاد آوری است چندی پیش که سفری به شهر San Jose در کالیفرنیا برای دیدار پسرم که در یک سمینارعلمی شرکت کرده بود , داشتم.
همانطور که میدانید این شهر مشهور است به پایتخت(( درّه سیلیکان )) و یا The capital of silicon Valley. منطقه ای که اکثر تکنولوژیهای دیجیتالی و برنامه ریزهای کامپیوتری دنیا , در این منطقه پی ریزی میشود. موقیعتی پیش آمد که از موزه تکنولوژی و یا ( فن آوری جدید) دیدن بکنم. آنچه که بیشتر مرا کنجکاو کرد این بود که اکثر بازدید کننده گان و گرداننده گان قسمت های محتلف این موزه , دختر و پسر های جوان همان (( مغول زاده ها )) و هندی های بودند. هر چند که سفید پوستان از مناطق مختلف دنیا برای باز دید این موزه آمده بودند ولی تعداد بازدید کننده گان مغول زاده ها و هندی ها بمراتب بیشتر از ( آریائی های با فرهنگ 12000 ساله) بودند. همین توازن نسبی را هم در دانشگاه سن خوزه مشاهده کردم.
5- جا دارد از اقای لوائی هم باز تشکر بکنیم بدان جهت که قلمش مثل شمیر دو پهلو تیز و برنده است. ما همیشه مشتاق مقاله های با ارزش ایشان هستیم.