Skip to main content

رئیس شورای آشوریان جهان: گروه

رئیس شورای آشوریان جهان: گروه
Anonymous

رئیس شورای آشوریان جهان: گروه پ.ی.د تهدید بزرگی برای آشوریان سوریه است
22.03.2016 05:25
گوناز تی وی: رئیس شورای آشوریان جهان، گروه تروریستی پ.ی.د شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک را تهدید بزرگی برای اقلیت های سوریه، از جمله آشوریان این کشور دانست.



به گزارش گوناز تی وی به نقل از آناتولی، جونی میسو، رئیس شورای آشوریان جهان به نمایندگی از اقلیت‌ آشوری سوریه، در سی و یکمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد:" گروه پ.ی.د شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه، سریانیان (آشوریان) شمال این کشور را تهدید می‌کند".

وی افزود:" این گروه، تسلیحاتی که آمریکا و روسیه برای مقابله با داعش در اختیار آنها قرار داده اند را در راستای منافع خود استفاده می‌ کند. حقوق اقوام و اقلیت‌ ها را نادیده گرفته و قصد دارد در منطقه پاکسازی‌ نژادی انجام دهد".

میسو با بیان اینکه "گروه ی.پ.گ شاخه نظامی پ.ی.د، هزاران نفر از آشوریان شمال سوریه را هدف حملات خود قرار می‌ دهد" اظهار داشت:" این گروه در ۱۲ ژانویه به واحدهای دفاعی آشوریان در شهرستان قامشلی استان حسکه سوریه حمله کرده و یک آشوری را کشتند".

رئیس شورای آشوریان جهان در رابطه با اعلام دولت فدرالی توسط گروه پ.ی.د در مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه گفت:" این اقدام یک جانبه را محکوم می کنیم. پ.ی.د به جای پیشنهادی راه حل بحران، به افزایش تنش ها در منطقه ادامه می دهد و وحدت ملی سوریه و تمامیت ارضی و تلاش های صلح در این کشور را با خطر مواجه کرده است. این کارهای پ.ی.د مغایر قوانین بین المللی و مانعی برای برقراری صلح است".

به گفته وی "گروه پ.ی.د امنیت مردم محلی از جمله آشوری‌ ها را تهدید می کند. آشوریان که قربانی تهاجم پ.ی.د شده اند، اعلام فدراسیون پ.ی.د را در مناطقه نمی پذیرند".

میسو همچنین خواهان پیدا کردن یک راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه شد و از طرفهای درگیر خواست صدای مردم را بشنوند.

شبکه حقوق بشر سوریه طی گزارشی هایی در ۱۸ ژانویه و ۱۵ ماه مارس جاری اعلام کرد گروه پ.ی.د در مناطق تحت کننترل خود اقدام به مهاجرت اجباری، نظامی و بازداشت های غیر قانونی کرده است. سازمان عفو بین‌الملل نیز در تاریخ ۱۳ اکتبر سال ۲۰۱۵ اعلام کرد این گروه مردم شمال سوریه را به مهاجرت مجبور کرده و مرتکب نقض حقوق بشر و جنایات جنگی شده است.

گروه پ.ی.د پس از توافق با رژیم اسد در سال ۲۰۱۲ استان الحسکه را تحت کنترل خود در آورد و آنجا را "کانتون" اعلام کرد. گروه مذکور در ژانویه سال ۲۰۱۵ عین العرب (کوبانی) و در ژوئن ۲۰۱۵ تل ابیض را نیز کانتون اعلام کرد.

این گروه همچنین گروه های مختلف قومی در مناطق مذکور سوریه را همواره تهدید کرده و برای این که آنها زادگاه خود را ترک کنند می گفتند "جنگنده های ائتلاف بین‌ المللی حمله خواهند کرد‍" و بدین شکل مردم مجبور شدند کوچ کنند. بدین ترتیب بیش از۵۰ هزار سوری به تورکیه پناه بردند.

انجمن‌های جامعه آشوری و ارمنی سوریه در ۶ نوامبر سال ۲۰۱۵ به دلیل غصب اموال شان توسط گروه پ.ی.د طی بیانیه مشترکی به این گروه شدیدا اعتراض کردند.

گوناز تی وی