Skip to main content

وقتی مسئولیت‌پذیری حرفه‌ای

وقتی مسئولیت‌پذیری حرفه‌ای
Anonymous

وقتی مسئولیت‌پذیری حرفه‌ای خبررسانی در ایران در حد زیر صفر باشد وضعیت کنشگران عادی از قبیل «اقبال اقبالی» از این لحاظ اسفناک می‌شود. سایتهای وابسته به رژیم فارس صحبتهای اردوغان در مورد تروریسم پ.ک.ک را وارونه نموده و آن را به عنوان اینکه گویا اردوغان از انفجار بروکسل اطلاع داشته است به خورد مخاطبانِ بی‌خبر یا بی‌توجه به اصلِ موضوع می‌دهند تا به زعم خود چهره‌ی اردوغان و تورکیه را مخدوش نمایند. اما «واقعیت» صحبتهای اردوغان چه بود!؟ و به بیان واضحتر چرا اردوغان گفته است «هیچ تضمینی وجود ندارد که بمبی که در آنکارا منفجر شد، در بروکسل هم منفجر نشود.»!؟

واقعیت آنست که اردوغان این سخن را به دلیل عصبانیت از تصمیم دولت بلژیک برای برپایی چادر در حمایت از «پ ک ک» در مقابل محل نشست مشترک ترکیه و اتحادیه اروپا گفته است

اما خبرگزاریهای وابسته به رژیم ملای مطلقه‌ی فقیه و حواریون آنان در بین اپوزیسیونِ فارس با تحریف محتوای آن، در خصوص واقعیت سخن اردوغان شانتاژ نموده‌اند. طبیعی بود که «اردوغان» از اجازه دادن دولت بلژیک برای برپایی چادر توسط هواداران پ.ک. ک در مقابل محل نشست مشترک ترکیه و اتحادیه اروپا عصبانی بوده باشد اما فاصله‌ی زمانی نزدیک این سخنِ وی با حملات تروریستی در بروکسل سبب شده است که تورک‌ستیزان به خیالِ خامِ خود به صرافت ماهی گرفتن از آب گل‌آلود بیفتند.

***
خبرگزاری مهر در تاریخ شنبه، 29 اسفند 94 در خبری با عنوان "انتقاد «اردوغان» از رفتار دو پهلوی اروپا در برابر تروریسم" نوشته بود:

انتقاد «اردوغان» از رفتار دو پهلوی اروپا در برابر تروریسم

رئیس جمهوری ترکیه تصمیم دولت بلژیک در حمایت از «پ ک ک» برای برپایی چادر در مقابل محل نشست مشترک ترکیه و اتحادیه اروپا را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یلی صباح، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی روز جمعه خود نسبت به آنچه رفتار دو پهلوی اروپا نسبت به مساله تروریسم خواند، انتقاد کرد.

رئیس جمهوری ترکیه که به مناسبت یکصد و یکمین سالگرد تشکیل «کمپین گالی» پولی در استان جاناکل ترکیه سخن می گفت از تصمیم دولت بلژیک برای اجازه دادن به هواداران «پ ک ک» برای بر پا کردن چادر مقابل محل برگزاری نشست مشترک میان ترکیه و اتحادیه اروپا در بروکسل، به شدت انتقاد کرد و این عمل بروکسل را ریکارانه توصیف کرد.

وی گفت: بار دیگر به آن دسته از کشورهایی که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از «پ ک ک» حمایت می کنند هشدار می دهم که شما در حال پرورش مار در آستین خود هستید.

«اردوغان» با اشاره به اجازه دولت بلژیک برای برپا کردن چادرها توسط «پ ک ک» تصریح کرد: (با این کار شما) هیچ تضمینی وجود ندارد که بمبی که در آنکارا منفجر شد، در بروکسل هم منفجر نشود.

وی همچنین ضمن معرفی داعش و کُردهای «پ ک ک» به عنوان مسئول انفجارهای اخیر در ترکیه رو به کشورهای اروپایی گفت: به رغم این واقعیت آشکار، کشورهای اروپایی متوجه نیستند که با این کار خود مشغول رقص در میدان مین هستند.

http://www.mehrnews.com/news/3583039/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D9%88-%D9%BE%D9%87%D9%84%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D9%85

***
همانگونه که می‌بینیم در خبر منتشر شده پیش از «هیچ تضمینی وجود ندارد که بمبی که در آنکارا منفجر شد، در بروکسل هم منفجر نشود.» خبرگزاری مهر در داخل پرانتز "(با این کار شما)" را به کار برده است یعنی در خبر به دلیل "کار دولت بلژیک" در اجازه دادن به هواداران پ.ک.ک جهت برپایی چادر در مقابل محل نشست مشترک ترکیه و اتحادیه اروپا نوشته شده است:

"«اردوغان» با اشاره به اجازه دولت بلژیک برای برپا کردن چادرها توسط «پ ک ک» تصریح کرد: (با این کار شما) هیچ تضمینی وجود ندارد که بمبی که در آنکارا منفجر شد، در بروکسل هم منفجر نشود."

کسانی که در بین اپوزیسیون به حواریون رژیم ملای مطلقه‌ی فقیه تبدیل شده و تورک‌ستیزی خود را با شانتاژ‌های مضحک به نمایش می‌گذارند تا به تبع سیاهنمایی تورکیه، حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی را تخریب نمایند، این خبر را نه یکبار بلکه بارها بخوانند تا بدانند با این شانتاژگریهای مضحک نه فقط قادر به گرفتن ماهی، بلکه قادر به صید لجن هم از آب گل‌آلود نشده و بیش از پیش خود را مضحکه‌ی عام و خاص خواهند نمود.