Skip to main content

ادامه ...پشت‌پرده حملات

ادامه ...پشت‌پرده حملات
اقبال اقبالی

ادامه ...پشت‌پرده حملات انفجاری در بلژیک
**************************************
پس از تهدیدهای اردوغان و گروه او, در شب 19 مارس خیمه برپا شده کردهها مقابل پارلمان اروپا از سوی گروهی فاشیست به آتش کشیده شد. در مرکز اروپا که در همه‌جا دوربین‌های کنترل وجود دارد, به آتش‌کشیدن خیمه کردها به آسانی و عدم دستگیری عاملان آن, سؤال برانگیز است.

بنا به گزارش‌ها, قبل از به آتش‌کشیدن خیمه, روسای پلیس خطاب به کردهایی که برای پیوستن شبانه به تحصن به محل می‌رفتند, گفتند نیازی به آمدن شما نیست, ما خود امنیت محل را تأمین می‌کنیم. پس از ترک خیمه از سوی هردو نگهبان خیمه, در همان منطقه اروپایی که بشدت مورد محافظت قرار می‌گیرد, به خیمه حمله شد ولی عاملان آن دستگیر نشدند. عاملان حمله در کنار خیمه آتش‌گرفته عکس سلفی گرفتند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

هرچند خیمه به آتش‌کشیده شد, اما تحصن اعتراضی کردها مقابل پارلمان اروپا ادامه یافت و باردیگر خیمه‌ برپا شده مورد هدف تهدیدهای رسانه‌های آ.ک.پ قرار گرفت.

روزی که در بلژیک حمله انجام گرفت(22.03.2016) روزنامه ستار وابسته به دولت آ.ک.پ ترکیه سرتیتری با عنوان «بلژیک تروریست» منتشر کرد. آن روزنامه نوشت که بازهم خیمه برپا شده است , پوسترهای اوجالان نصب و پلیس بلژیک هم از معترضان محافظت می‌کند. اینگونه, آن کشور را تهدید کردند.

پس از اینکه اردوغان در 18 مارس بلژیک را تهدید کرد و روزنامه ستار سرتیتر «بلژیک تروریست» را منتشر کرد, تصادفی نست که در همان روز علیه فرودگاه و ایستگاه متروی بروکسل حمله انفجاری انجام شد. اردوغان وقتی نتوانست به آنچه علیه ملت کرد و پ.ک.ک می‌خواست, برسد, همانند سور و جزیر در بروکسل , پایتخت بلژیک هم به قتل‌عام دست زد.