Skip to main content

به آقای. …. Lachin.. مشکلات

به آقای. …. Lachin.. مشکلات
ناصر کرمی

به آقای. …. Lachin.. مشکلات اساسی جامعهء تُرک تباری بی اطلاعی و نداشتن درکِ درست از دوران تکاملی در جهان بینی لیبرالیسم و ماتریالیسم تاریخی در دیدگاه سوسیالیسم علمی است. ابعاد فاجعه تا آنجاست که شما تفاوت بین دوران برده داری اسپارتاکوس و قرن بیستم ستارخان را نمی دانید.
در قرن بیستم انقلاب مشروطهء ایران، جوامع انسانی، دوران خاندانی، برده داری، سرمایه داری کهن، دوران قرون وسطی، رفرماسیون، رنسانس، مدرنیته، عصر روشنگری، دمکراسی، لیبرال دمکراسی، و ساختار حکومتهای استبدادی و بسیار مسائل دیگر را پشت سر گذاشته بود، و انقلاب مشروطه محصول همین دوران با پپداتیش فلسفهء نو سکولار بر مبنای علوم تجربی این جهانی هستی شناسی و برقر اری ساختار حکومتهای قانونمند است.

حال شما ستارخان بیسواد را در مرکز اینهمه فلسفه و تزهای سیاسی، و پرچمدار کنش و واکنشهای جهان پیرامونی میگذارید، آخر خیالبافی ، گستاخی و سخت پراکنی بی قیمت هم حد و حسابی دارد !.

دلیل اینکه جامعهء تُرک تباری پای بند دوران تکاملی و قانونمندی در ساختارها نیست، کاملاء روشن است، چرا که این مردم نه به آغاز تاریخ تمدن سازی و نه پایان و نه با میانهء آن تعلق دارند، در تغییر و تحولات جهانی، در تعهدات، در آفرینش ارزشها، سرگردانی بی هویّت، و بجز خونریزی، و اغتشاش و بحران سازی، تفرقه، عقب ماندگی، واپسگرایی دینی، ساختار شکنی، جایگاه و پایگاهی نداشته و ندارد.

من تحت هیچ شرایطی قصد توهین و تحقیر کسی را ندارم، ولی اگر بخواهید شخصیّت واقعی اسب سواری بنام ستار (خان) را بدانید، باید گفت که ستارخان یک سبیل کلفت قلدر، گردنه زن و گردنه نشین بوده است، که با دار و دسته اش با قلدری و با زور و تهدید و ارعاب از طبقاتی که دستشان به دهانشان میرسید، باج میگرفته و با این روش روزگار میگذرانده است، تنها صفت خوب( عیار مسلکی، جوانمردی) او این بوده که از اموال چپاورل شده و به غارت آورده بین دار و دسته اش و بعضأ به فقرا کمک کرده است.
از این نوع جوانمردی ها مانند ستارخان در همین نظام جمهوری اسلامی با کلاهای مشکی، و سبیل و دستمال بر گردن هم هستند، و در انتخابات هم شرکت کردند، سبیل در فرهنگ تُرکی معنای خاص جامعه شناسی و طبقه بندی اجتماعی است، تفاوت سبیل ستارخان با ناصر الدین شاه و چنگیزخان در کجاست ؟ در فرهنگ فئودالیتهء تُرک تباری هر کس خون بیشتری بریزد، و خشونت بار تر باشد و سرزمین و مال بیشتری از دگر مردمان بدست آورده باشد، قهرمان و خان است. چرا صادق خلخالی را قهرمان نمیدانید ؟. "آتیلا " این خونخوارترین انسان در تاریخ جهانی، قهرمان تاریخی و ملّی تُرک تباران است، خط مرزی بین قبرس شمالی و جنوبی ( خط بین قبرس یونانی و تُرکی) آتیلا نان دارد. آمار بگیرید که نام چند درصد کودکان تُرک را آتیلا گذاشته و میگذارند.
شما از تاریخ انقلاب مشروطه کاملأ بی اطلاع هستید، و اصولأ معنی و مفهوم "مشروطه" را درک نکرده اید، وگرنه فردی اسب سوار و عوام مانند ستارخان را قهرمان آن نمی کردید، و مردم مهاجر تُرک آذری را پیشتاز آن قرار نمی دادید.
بدبختی ما ایرانیان همین است که دو قوم و نژاد عرب و تُرک سرزمین ما را تسخیر و به ویرانی و عقب ماندگی دچار کرده اند، حال این قوم عرب ناجی ما بوده و میخواهد با فرهنگ عربی بنام اسلام ما را به بهشت ببرد و قوم دیگر بنام تُرک برای ما انقلاب مشروطه کرده است تا دمکراسی و آزادی را به ما هدیه کنند،
شما از این حقوق برخوردار هستید، که برای خود هر قهرمانی بسازید، ولی در مجموع حرف آخر و پایان و سئوال اصلی ما از شما مردم تُرک این است، که شما در قرن 12 به سرزمین ما ایران مهاجرت کرده اید، حال میخواهید در ایران بمانید ؟ اگر قصد ماندن دارید تعهدات و مسئولیّتهایی را باید بپذیرید و به آن عمل کنید، و به تاریخ و به مردمان باستانی این کشور احترام بگذارید تا به شما احترام بگذارند، ایران برای شما زندان است و قصد رفتن دارید، همهء درها بر روی شما باز است. طرفدار ترکیه هستید، این شما و این هم ترکیه، میخواهید از ایران جدا شوید، جغرافیای تاریخی در ایران ندارید، ولی میتوان تصور کرد که همه تُرک تباران را در ایران جمع آوری کرد و در اردبیل و آذربایجان شرقی اسکان داد، در غیر اینصورت هر درشتخویی شما تُرک تباران در هر سطح و ابعادی با شدت تمام پاسخ داده خواهد شد، و دوباره تکرار میکنم ایران برای شما به جهنم تبدیل خواهد شد.