Skip to main content

جناب موحدی گرامی

جناب موحدی گرامی
دكتر عبدالستار دوشوكي

جناب موحدی گرامی
نخیر! من معتقد نیستم که اکثر هموطنان فارس یا فارس زبان دشمنان ما هستند. این یک نوع نگاه نژادپرستانه و غیر واقعی است. خیلی از بلوچها با رژیم همکاری می کنند و از خوان نعمت آن برخوردار هستند. خیلی از فارس ها از بلوچها دفاع می کنند و هزینه می دهند. نمونه بارز آن شیرزن مبارز نرگس محمدی است که خطر کرد و به زاهدان رفت و به مولانا عبدالحمید جایزه حقوق بشر (منشور کورش) را تقدیم کرد. حالا او در زندان رژیم سختی می کشد و من ندیدم که هیچکدام از ما بلوچها یا کنگره ملیت های فدرال و یا دیگر فعالان قومی و مذهبی در داخل و خارج در دفاع از این شیرزن کوچکترین سخنی گفته باشند و یا بیانیه ای صادر کرده باشند. که باید مایه بسی خجلت و شرمساری برای ما باشد.

وابستگی ژنتیکی و زبانی و نژادی و قومی هیچگونه برتری برای انسانها بوجود نمی آورد. اتفاقا رژیم سخت تلاش می کند تا فعالان قومی بظاهر

کاسه داغتر از آش شده و به بقیه ملیت ها از جمله فارس ها توهین کنند و دشمنی و تضاد بوجود بیاورند. این سیاست شناخته شده تفرقه بینداز و حکومت کن نظام است. ما باید هوشیار باشیم. من هم در کمنت خودم بوضوح نوشته ام که اکثر سایت هایی که مقالات مرا منتشر می کنند، وابسته به هموطنان فارس زبان هستند و سایت کنگره ملیت های فدرال مقالات بنده را منتشر نمی کند. حال چطور و بر چه مبنایی من باید معتقد باشم که مثلا اکثر فارس ها دشمنان ما هستند و اکثر "کنگره ای ها" دوست ما هستند؟