Skip to main content

به آقایان....بهمن موحدی،

به آقایان....بهمن موحدی،
ناصر کرمی

به آقایان....بهمن موحدی،.....Lachin.....شما در مورد مردم تُرک آذری و اسب سوار ستارخان، و نسبت آنها به انقلاب مشروطه دارید فقط مبالغه و داستان و افسانه سرایی های نجومی میکنید، من تاریخ مشروطهء ایران نوشتهء احمد کسروی، و انقلاب مشروطهء ایران نوشتهء دکتر مهدی ملک زاده در 7 جلد را دارم، و در گذشته و حال مطالعه میکنم، و چنین درجه و افتخاراتی که شما به مردم تُرک اذربایجان و ستار (خان) میدهید تا بحال ندیده ام.

ام.
شما بطور روشن بنویسید که مردم تُرک آذربایجان بجز رواج شیعه گری و ایجاد حرمسراهای شاهان، و آباد کردن، نجف وکربلا، و ساختن مساجد و مدرسه های دینی و آوردن آخوندهای عرب تبار از جنوب لبنان و گسترش خرافات در ایران، و طولانی کردن دوران فئودالیته، چه خدمتی به ایران کرده اند، بطور کلی دست آورد این مردم بجز کشتار و ویرانی در منطقه و خاورمیانه و عقب ماندگی چه چیز دیگری بوده است. جنگ بر کسب قدرت سیاسی در تهران بود و نه در تبریز. از این گذشته قوم تُرک آذری قومی بوده است که قدرت سیاسی و مرکزی را در دست خود داشت و از شاهان خود پشتیبانی میکردند، چنانکه امروز هم به اشکال مختلف آکتیو و پنهانی از خامنه ای پشتیبانی میکنند

انقلاب مشروطه حاصل اندیشه های افرادی مانند میرزا ملکم خان و روشنگری حزب فراماسون بوده است. همین امروز افکار عمومی ¾ سه چهارم مردم آذربایجان نمیدانند که قطب شمال و جنوب در کدام سمت و سوست حال این مردم محرک انقلاب مشروطه بوده اند ؟ موضوع علفخوار بودن مردم تُرک آذربایجان در زمان انقلاب مشروطه یک نوع مظلومیّت نمایی تاسو عاشورایی است. جای تعجب است که اگر مردمان تُرک مهاجم و مهاجر به ایران اینهمه نبوغ و خلاقیّت داشته اند، چرا در مدّت فرمانروایی خود ایران را قرنها از کاروان جهانی عقب نگه نمیداشتند.

این مردم هر چه بودند و هستند از قرن 12 به گوشه ای از ایران مهاجر ت کرده اند، و تنها میتوانند ادعای حقوق شهروندی خود را مطرح کنند، پرداختن به تاریخ و ادبیّات ایران، پرداختن به ناسونالیسم و هویّت ایرانی و سایر مسائل دیگر که گذشته و حال سرزمین ایران را در بر میگیرد، به این مردم به هیچ عنوان ربطی نداشته و ندارد.
چرا این مردم تُرک آذری به تاریخ تُرک تباری به تاریخ قفقاز و آسیای کوچک( ترکیه امروز) نمی پردازند، چرا به تاریخ کشتار و خونریزی گذشتگان خود نمی پردازند ؟