Skip to main content

از نوشته یا مقاله این را حالی

از نوشته یا مقاله این را حالی
Anonymous

از نوشته یا مقاله این را حالی شدم که نویسنده ایران، روسیه و ارمنستان را محکوم کرده و از آنها خواسته به اراده آذربایجان تمکین کنند و از مناطق اشغالی عقب بنشیند. در غیر اینصورت اگر جنگ ادامه یابد نویسنده تفنگ بدست خواهد گرفت.
ما آذربایجانیها اهل عمل و مبارزه نیستیم فقط بلد هستیم حرف بزنیم و دیگران را نقد کنیم و اشکالات را به گردن این و آن بیاندازیم.
به چند نکته اشاره کنم:
1- پانتورکیستها برهبری ابوالفضل ائلچی بئی بعد از کودتا علیه دولت حکومت را بدست گرفت و نه تنها نتوانستند ارمنی ها را عقب برانند بلکه بخش بزرگی از منطقه را بخاطر قدرت طلبی ها، سود جویی، دزدیها، بی لیاقتیها و ناشایستگی ها از دست داند. پانترکیستها با این خیانت

همیشه در تاریخ آذربایجان روسیاه خواهند ماند. پس قبل از اینکه یقه روسیه و ایران را بگیریم باید از خود هم انتقاد کنیم.
2- پانترکیستها در عرصه سیاست، اقتصاد و جنگ شکست خوردند و مجبور شدند حیدر علیف را برای رفع بحرانها دعوت کردند. دولت حیدر علیف هم بخشی از خاک آذربایجان را از دست داد و مجبور شد آتش بس اعلام کند و بنوعی قره باغ را به ارمنستان بخشید تا با جیب پر سر قدرت بماند.
3 - بعد از مرگ این پادشاه پسرش سیاست پدر را ادامه داد و بعد از 22 سال دو سه ساعت تقه توق کردند و سر جایشان نشستند و قصد ادامه جنگ و آزاد سازی ندارند و از شرایط جنگی و آتش بس پول ملت و کشور را به جیب می زندد.
4 - این است خیانت ناسیونالیسم تورک و پانترکیسم به آذربایجان که نمی خواهند با جنگ بی امان قره باغ و هفت هشت استان اشغالی دیگر را آزاد کنند.
5- از شعارهای توخالی مثل "تفنگ بدست خواهم گرفت" کسی وسوسه نمی شود. اولا شماها مسلح نمی شوید. در آذربایجان جنوبی هم کسی که حاضر به مبارزه برای کسب حقوق ملی خودش نیست چگونه ممکن است مسلح شود و در قره باغ بجنگند. دوما قانونا شما حق جنگ در آذربایجان شمالی را ندارید. سوما آذربایجان به کسانی مثل من و شما احتیاج ندارد.
6 - شما از دشمن آذربایجان یعنی ایران انتظار دارید از آذربایجان بخاطر شیعه بودن حمایت کند. آیا این توقع شما از ایران بیجا، بی مورد و احمقانه نیست؟
7 - اذربایجان از نظر نیروی انسانی، نیروی هوای، نیروی زمینی و تسلیحات و در زمینه اقتصادی و غیره از ارمنستان قدرتمند تر است و می تواند در یک ماه تمامی اراضی اشغالی را پس بگیرد اما متاسفانه دولت ناسیونالیست آذربایجان بر خلاف منافع ملی آذربایجان گام بر می دارد و خواهان حل مسئله به شیوه نظامی نیست در 22 - 23 سال گذشته اثبات شده که تنها جنگ این مسئله را حل خواهد کرد.