Skip to main content

با به عضویت در آمدن عربستان

با به عضویت در آمدن عربستان
Anonymous

با به عضویت در آمدن عربستان در شورای امنیت سازمان ملل ، جمهوری اسلامی از بُعد منطقه ای ورقابتی که در منطقه با عربستان دارد ضربه سختی خواهد خورد.
عربستان سعودی با اینکه حکومتی ارتجاعی دارد اما خاندان سعودی لااقل رفاه اقتصادی را برای مردم عربستان به ارمغان آورده است وپادشاهی مطلقه درعربستان مانند سلطنت مطلقه ولایت فقیه در ایران نیست که مردم برایش اهمیت نداشته باشد،رفاه اقتصادی واجتماعی وامنیت وجان مردم ایران پشیزی برای سلطنت مطلقه ولایت فقیه اهمیت ندارد.
در ضمن به طور قطع با به عضویت در آمدن عربستان در شورای امنیت سازمان ملل ، فرقه گرایی شیعی وصدور تروریسم ودخالتها وشرارتهای رژیم جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر با مشکل مواجه خواهد شد وخشم آخوندها از سعودی صد چندان خواهد شد.
عربستان اگر صداقت داشته باشد می تواند با به عضویت در آمدنش در شورای امنیت به خاتمه بحران و فاجعه سوریه کمک کند

بحران سوریه وقتی پایان می پذیرد که رژیم اسد وداعش وجبهه النصره با هم زده شوند ومردم مظلوم سوریه از دست این جانیان وآدمخوران رهایی یابند ورنگ آرامش را ببینند. ظاهرا عربستان نیز بر همین موضوع مقابله همزمان با اسد وداعش وجبهه النصر
تاکید دارد و علوان غلوش رهبر یک سازمان مسلح مهم مخالف اسد که با سعودی رابطه دارد و از عربستان کمک های مالی ونظامی دریافت می کند در همراهی با ائتلاف ملی سوریه وارتش آزاد آلترناتیو بودن جمهوری سکولار ودموکرات را در سوریه پذیرفته است. درسال 2013 زمانی که مردم مصر علیه دولت مذهبی محمد المرسی قیام کردند عربستان در جبهه مخالف مرسی بود ودر حال حاضر نیز از دولت سکولار عبدالفتاح السیسی حمایت می کند که همین موضوع باعث کدورت دولت اسلامگرا واخوانی اردوغان با سعودی شده بود. در مجموع عربستان ترجیح می دهد سیستم های حکومتی سکولار بر جهان عرب حاکم باشد.