Skip to main content

به آقای ........ Lachin طبق

به آقای ........ Lachin طبق
ناصر کرمی

به آقای ........ Lachin طبق منابع معتبر ایرانی و خارجی، و تحلیل و بررسی های امروز، انقلاب مشروطه محصول فاکتورهای بسیار درونی و بیرونی بوده است که هسته و جوهر فکری قانونمند آن در تهران که مرکز سیاسی بود شکل گرفت، و ناحیّهء اذربایجان در فلسفه و پلاتفرم آن دخالتی نداشت. امّا همینکه تئوری این انقلاب به مرحلهء جنبش و آنارشیسم و یاغی گری از حکومت مرکزی شروع شد، طبق معمول که مردم تُرک تبار با نظامی گری و اسلحه و جنبشهای قومی و فئودالیته پیوند تاریخی و نژادی دارند، در این مرحله از انقلاب در جغرافیای خود جنبشهای دهقانی و فئودالیته را راه انداختند. از این گذشته همانطورکه گفتم پایگاه اصلی شاهان قاجار و ولیعهد آن ناحیّه آذربایجان، و قوم حاکم هم مردم تُرک تبار بوده است،


اینکه در تاریخ مشروطه بیشتر نام آذربایجان هست، دلیل بر پیش تازی آنها در انقلاب نبوده و نیست و جنبهء سمبلیک و نماد قدرت تُرک تباری بوده، چنانکه نام تهران امروز بیشتر از شهرهای ایران برجسته است.،
قراردادهای سیاسی مانند پیمان وین، وستفالین در اروپا، ترکمن چای، گلستان هم به معنای برجسته بودن مردمان این جغرافیا نبوده و نیست. امّا در این شکی نیست که ستار خان اسب سواری چابک و دار و دسته ای داشته است که در آن شرایط آنارشیسم حاکم، رشادتهای مرسوم فئودالیته و عشیره ای از خود نشان داده است امّا اینکه این مرد روستایی بیسواد یک انقلاب عظیم مردمی را به پیروزی رسانده امری ساده لوحانه است. اگر ستارخان مانند سردار اسعد بختیاری سالها در اروپا، فرانسه و انگلیس میزیست حتمأ دیگر آنرا ماورائی آسمانی، و تمام فیلسوفان غرب را شاگردان او به حساب می آوردید.
آنچه که مسلم هست، در زمان انقلاب مشروطه مردم آذربایجان بیشتر درگیر درونی و جنگ قومی و جیهه ای بین خود بوده است تا پرداختن به انقلاب مشروطه، از جمله درگیری بین مجاهدین قفقازی و آذربایجان.
فرستاده کتاب تاریخ احمد کسروی بصورت پ – د – اف- برای آقای کیانوش توکلی امری است مفید شاید این باعث شود که هم تباران شما و خود شما مجبور شوید آنرا مطالعه کنید و اینهمه شعار ندهید و سینه و پیراهن پاره نکنید.
دوباره تکرار میکنم، آدرس صفحات و محتوای آنها را که بیان کرده اید در کتاب تاریخ احمد کسروی نیست، در نسخهء پ – د- اف – هر کسی میتواند آنرا دستکاری کند. یک موضوع را کلید خود گوش خود کنید، که من حرفی نخواهم زد که 10 سال بعد و در آینده برایم مشکل آفرین باشد.
در زیر لینک کتابی را که من دارم، با لینک صفحاتی که شما آدرس داده اید را برای خوانندگان می آورم . رئیس جمهور شما رجب طیب اردوغان هم مانند شما فرهنگ دمکراتیک ندارد و با قلدری و شمشیر میخواهد تازه مطبوعات آلمان را کنترل کند، که این روزها مسخرهء کوچه و بازار است، بیش از این خود را مسخره نکنید.

http://fs5.directupload.net/images/160411/dquohgjm.jpg
http://fs5.directupload.net/images/160411/d9flmpvx.jpg
http://fs5.directupload.net/images/160411/qdz9aurk.jpg
http://fs5.directupload.net/images/160411/pxl2e9zf.jpg