Skip to main content

با درود

با درود
Anonymous

با درود.
سپاسگزاری می کنم از آقای کاوه جویا و آقای کیانوش توکلی!
من نیز با گفتۀ "هنر ورای سیاست است" موافقم. من نیز حق هرکس را برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات را محترم می شمرم. من نیز بازگشت بدون قید و شرط و سفر به ایران از سوی ایرانیان برون مرز را حق هر انسان ایرانی می دانم. اما در اینجا سخن بر سر آقای هوشنگ ابتهاج است که خود و بطور مستقیم در سیاست دخالت می کند و بیش از هنر در بارۀ مسایل سیاسی سخن می گوید.

در اینجا سخن بر انسانی که اتفاقا دارای حافظۀ بسیار خوبی است و گفتگوهایش با رسانه ها , و از جمله در "پیر پرنیان اندیش" که خاطرات مانندی از نامبرده است،حتی از ریز دیدارهایش با این و یا آن هنرمند و این یا آن سیاستمدار سخن می گوید، اما از دیدار "احتمالی"اش با علی خامنه ای واژه ای بر لب نمی آورد.
پرسش من از آقای هوشنگ ابتهاج که به ابتکار خویش،عمری را بیشتر در سیاست بسربرده تا هنر پابرجاست و آن این است:
"آیا آقای هنوشنگ ابتهاج در سالهای گذشته با علی خامنه ای دیدار داشته است و یا خیر؟" و اینکه اگر ایشان با خامنه ای دیدار داشته، چرا این مسئله را پنهان می کند؟
من حتی نمی پرسم که چرا آقای هوشنگ ابتهاج با علی خامنه ای دیدار داشته است؟ چون حق وی می شمارم که با هرکسی که دلش می خواهد دیدار کند. اما دیدار داریم تا دیدار!

به نظر من حق هر ایرانی و بویژه ایرانیانی که با رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی مخالفند، نیز می باشد که واپسین روزها، ماه ها و یا سال زندگی آقای هوشنگ ابتهاج از زبان ایشان در بارۀ دیدارش و یا تکذیب دیدارش با علی خامنه ای بدانند.
من امید دارم که آقای هوشنگ ابتهاج در این باره لب به سخن باز کند.

کیانوش رشیدی قادی