Skip to main content

به کاربر ..گرامی...من نوعی

به کاربر ..گرامی...من نوعی
ناصر کرمی

به کاربر ..گرامی...من نوعی....عثمانیان 1451- 1481 میلادی قسطنطنیه را گرفتند و حاکمیّت خلیفه گری، فئودالیته، عشیره ای خود را به جانشینی خلفای راشدین اعراب بر مینای دین اسلام بنا نهادند. جمهوری ترکیه فعلی 1923 میلادی وارد صحنهء تاریخ شده است. اگر شما 1923 را منهای 1451 بکیند، عدد 472 بدست خواهد آمد. حال خود قضاوت کنید من خوابم و خواب می بینم و یا شما که تفاوت زمانی 472 سال را نمی بینید، و یا اصولأ تفاوت بین ساختار عثمانیان قرون وسطی و جمهوری ترکیه در قرن 20 را نمیدانید !

از این گذشته واژهء تُرک و ترکیه در هیچ منبع تاریخی وجود نداشته و ندارد، و این واژه همان سال 1923 میلادی یعنی در قرن 20 مصنوعی وبدون پشتوانهء ساخته شده است.

تُرک شناسان چندی در این مورد تحقیق کردند که این واژهء "تُرک" از کجا می اید و امکان دارد از سرزمینی، نژادی، کوه و دشتی، و یا رودخانه ای مشتق گرفته شده باشد، اوّل که تاریخ مستند و نوشتاری تُرک تباری پیدا نکردند که در آن به تحقیق بپردازند، در نتیجه به تاریخ ایران، هندوستان کمک گرفتند،

پروفسور Wolfgang Ekkehard Scharlipp بر این فرضیه است که احتمال دارد واژهء تُرک از واژه های چینی t, u chiö/ t, u- chüeh/ türküt/ , و یا کلماتی از این قبیل در غرب، چین و دامنه های آلتایی گرفته باشد. این پروفسور معتقد است که واژهء تُرک که تُرک تباران آنرا "قوی و زورمند" ترجمه کرده اند هم ساختگی و بر اساس احساس است ، که در قرن 20 وارد واژه نگاری شده است و به دوران عثمانیان 600 سال پیش ربطی ندارد.

کامنت شما پاسخی نداشت و با فرهنگ دیالگی که دارید، شایستهء جواب دادن نبود، ولی ازآنجا که یک بحث تاریخی گل آلود میکنید و شاید برای کشی شک و ابهام بوجود آورد، این کامنت کوتاه را نوشتم، آنچه که من در خواب دیده ام و نوشته ام از منابع معتبر تاریخی و سیاسی و مردم شناسی بویژه ترگلوگ (تُرک شناسی) است و قابل اثبات، از آن روزی بترسید که در بیداری به تاریخ مستند شما بپردازم و پرده دری کنم و رعایت اخلاق و فرهنگ دیالوگ را کنار بگذارم، هدف من روشنگری است و هنوز به موضعگیری مقابله به مثل نرسیده است، پس تا همین جا دست نگهدارید و از خود منش و فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز و شعور و جرأت پذیرفتن واقعیبت ها را پیشه کنید. کند و کاو بیشتر در تاریخ به ضرر شماست و رسوایی و سقوط حتمی را برای شما رقم خواهد زد.