Skip to main content

به کاربر ..گرامی...من نوعی

به کاربر ..گرامی...من نوعی
ناصر کرمی

به کاربر ..گرامی...من نوعی.... حملهء اعراب با ایران و فروپاشی سیستم دوران ساسانی و فروپاشی امپراطوری روُم شرقی بوسیلهء سلجوقیان و عثمانیان با ایدئولوژی اسلام که پیامد آن جدایی جهان شرق و غرب و برپایی ایدئولوژی اسلام و فرهنگ اسلامی است."
در پاراگراف در بالا که مورد انتقا شماست، بر تاریخ و زمان دقیق ماه و سال و ساعت، بین هجوم اعراب در قرن هفتم میلادی به ایران ساسانی و عثماینان در قرن پانزدهم با فروپاشی رُم شرقی تآکیدی نیست و مورد هدف من نبوده، بلکه بر عملکرد و نتیجهء پیروزی اعراب بر ایران و عثمانیان بر رُم شرقی است که پیامد آن جدایی شرق از غرب، و برکناری فلسفهء اروپایی یونان و رُم و ایرانی، با جایگزینی فلسفه و دیدگاه اسلامی و اعراب و ادامهء آن بوسیلهء تُرک تباران بوده است.

چنانکه عملکرد اسلامگرایان در 1400سال پیش و امروز در خاورمیانه یکسان و تغییری نکرده است، و حتّی در بعضی از مواقع بنا به شرایط زمانی شدیدتر هم شده است.

دیشب تقریبأ دیرقت در کانال 2 تلویزیون آلمان، بررسی تاریخی جالبی در مورد حاکمیّت تُرک تباران در قرون وسطی بیشتر در مورد سلطان سلیمان بخش شد که درستی نوشتهء مرا ثابت میکند.. سلطان سلیمان حتّی خود را خلیفهء جانشین خلفای راشدین نمیدانست، بلکه خود را خود جانشین پیامبر اسلام "محمّد ابن عبدالله" میدانست، و وظیفهء خود میدانست که جهان مسیحیّت (اروپا) و جهان را زیر سیطرهء اسلام در آورد که با 2 بار حمله به اطریش و به اروپا شکست خورد، و بتازگی گویند که استخوانهای جنازهء او در تپه ای در مجارستان پیدا شده است.

این نوشتار من طولانی بود و حتّی چند بخشی میشد، ولی به دلیل نداشتن وقت کافی آنرا بسیار فشرده در یک بخش انتشار دادم. اگر کسی بدون غرض ورزی و بدون تعصب با داشتن کمی آگاهی به مسائل مربوطه، بنگرد همین یک بخش کافی است و من اشتباه و یا تناقض گویی در آن نمی بینم، اگر هم اشتباهی کرده باشم با کمال احترام و سپاسگزاری می پذیرم. اکنون که این کامنت را برای شما می نویسم هم وقت کاری من هست،
هدف آقای اقبالی و من و دیگران، روشنگری، و گذار از دوران فئودالیته و عشیره ای است که باعث استحکام و استمرار نظام جمهوری اسلامی است، و کشاندن افرادی مانند شما بر روی مسائل مهم و آینده نگری از جمله سکولار دمکراسی، و مسائل ضروری امروز و فردای جامعهء ایرانی و منطقه است،

اگر شما طبق گفتهء خودتان آماده بحث سکولار دمکراسی و در جستجوی ساختارهای دمکراتیک سیاسی و حکومتی برای ایران هستید این گوی و این هم میدان. ولی در هیمن راستا قدم اوّل شما مقابله با نئوعثمانیسم ترکیه، و مبارزه با پان تُرکیسم در جامعهء تُرک اذری و محکومیّت ترور و کشتار ملّت کُرد در ترکیه بوسیلهء حکومت و ارتش این کشور است.