Skip to main content

ادامه نظر(2).4- اگر این زبان

ادامه نظر(2).4- اگر این زبان
Anonymous

ادامه نظر(2).4- اگر این زبان هندو دری تاجیکی (به اصطلاح فارسی) زبان پارسی هخامنشی باشد به چه علت آثار این زبان (واژه هایی) در آن مناطقی که هخامنشیان از آنجا به ایران آمده اند موجود نیست. باید گفت که تاریخ هموطنان فارس تا اوایل ساسانیان می تواند باشد.
امااجداد ترکان هزاران سال در بخش های شمالی وشمال غربی وشرقی ایران زندگی می کرده اند. اصل ومنشا ترکان و نام ونشان گرو ههای بزرگ ایشان: چنانکه می دانیم سرزمین خاستگاهی ترکان را اراضی بین کوههای اورال آلتای می داننداز سو ی دیگرسومریان را هم با توجه به قرابت زبانی ایشان با ترکان واشاره صریح تورات بدان منطقه منسوب داشته اند. معهذا چنان که گفته شداز این میان زبان سومری نزدیکی بیشتری با زبان های ترکی و مغولی داردوبعضی کلمات ناب سومری به عینه یا به ریشه در این زبان ها موخود است.

. سرزمین بومیان سومری زبان از نواهی کردستان وکرمانشاهان شروع شده و به سوی خراسان و آسیای میانه امتداد می یافته است و سومریان در پایان هزاره چهارم پیش از میلاد از این توده جداشده و در امتداد رود دیاله به بین النهرین سرازیر شده اند. (مراجعه شود به مقاله:اوتیان قدیمی ترین ترک زبانان سر زمین آتش روزنامه ایران تایمزمورخه ژانویه 2004). بودن اسم اورومیه (شهر آب) واورشلیم و اورقلی (پایتخت) ترکان اویقوردر چین موید این نظر است که سومریان واژه اور به معنی شهر را از این مناطق به بین النهرین برده اند. لازم به تذکر است که . آذربایجان از زمان های دور ترک زبان بودند وبعد ها سلجوقیان به آن ها اضافه شدند چون آنها دامدار بودند و دنبال چرا گاه بودند. با تشکردکتر انزابی