Skip to main content

**گل نوشته های موجود در

**گل نوشته های موجود در
Anonymous

**گل نوشته های موجود در دانشگاه شیکاگو هیچ ربطی به هخامنشی ندارد**
بلکه این گل نوشته ها متعلق به یک معبد اعلامی بوده ومعبد توسط هخامنشیان ویران شده وقراربوده بنای تحت جمشید روی آن ساخته شود بنا پس ازشروع نا تمام مانده است وهیچ وقت تمام نشده است .
بس موضوع گل نوشته ها مربوط به مخارج معبد می باشد و دراین خصوص آقای دکتر ارفعی استاد تاریخ دانشگاه امیر کبیر این گل نوشته را خوانده ودکترا خود را دراین رابطه گرفته است .
ایشان در روزنامه اطلاعات تاریخ 15آبان 1387 مصاحبه دارد نکته جالبی در مصاحبه اش دارد که چند نمومه کلمات استفاده شده دراین گل نوشته ها را آورده البته به اسرار مصاحبه کننده :
مثلا آرموت یعنی گلابی ویا چپش یعنی بز به آقای xوy ازاقلام معبد داده شده است.
البته آقای ارفعی این کلماتی راکه امروزه مورد استفاده ما ترکها است ایرانی می داند

اما پان فارس های خودشیفته ترکها را مغولی می دانند
درصورتی که شادروان دکترهیئت فرق زبان مغولی با ترکی را مثل زبان انگلیسی با ژاپنی می داند.بس ازاین جهت نیزربط دادن ترکها به مغولان ناآگاهی است وتکرار این موضوع جهل وبی خردی است .
درصورتیکه وقتی مغولان به ایران آمدند با ترکها جنگیدند وسلسه ترکان که اعراب را ازایران بیرن کرده بودند کشتند جای ترکها را گرفتند همدستان مغولان فارسها بودند ، ومغولان زبان فارسی تقویت کردن نه زبان ترکی
افتخاربرای چی رومیان دارای خط وزبان ونویسنده بودند واکنون کتابهای از آن نویسندگان موجود می باشد ولی از کوروش وسلسه هخامنشیان هیچی وهیچی افتخاری برای چی..............