Skip to main content

کاربر گرامی.... مکاییل...طبق

کاربر گرامی.... مکاییل...طبق
ناصر کرمی

کاربر گرامی.... مکاییل...طبق قرارداد سایت ایران گلوبال هر کسی مسئول نوشتار و گفتار خود است و باید پاسخگو باشد، حال نمیدانم چرا طرف بحث ما ..مکاییل شده است و افراد بازیگر این مصاحبه مسئولیّت را نمی پذیرند. همین نشان از این دارد که اینگونه تحلیل ها و ادعا سخن پراکنی در باد و هواست.

تأکید میکنم عربها از بومیان خوزستان نبوده و نیستند و از قرن نهم هجری قمری از عراق و جزیرهء العرب به خاک خوزستان وارد شده اند. من ضد عرب و تُرک نیستم و ضد هیچ انسان از هر نژاد و رنک پوست و با هر عقیده ای نیستم.
من ضد دروغگویی، ضد تاریخ سازی بی پشتوانه، ضد هویت سازی تطبیق سرزمین و جغرافیا با قومگرایی و عشیره ای، ضد حد و مرز کشیدن بی مورد، ضد قومگرایی فئودالیته، ضد اتحّادهای شوم پان ترکیسم و پان عربیسم، برای عقب نگهداشتن خاورمیانه، ضد راه اندازی جنگهای قومی و عقیدتی هستم.
نه فقط در فضای مجازی سایبری، بلکه حضوری از این مسائل مطرح شده را عمیق تر و رو در رو در نشستی که فرهنگ دیالوگ دمکراتیک و شایسته حاکم باشد رساتر بیان خواهم داشت، این یعنی دمکراسی، و هدف از تئوریهیا دمکراسی هم همین بوده است، که مسائل را کالبد شکافی و غربال کند.

خوزستان سرزمین مادری و پدری ایرانیان است، و هر ایرانی تبار و هر شهروند ایرانی که در جغرافیای سیاسی ایران سکونت داشته باشد و شناسنامهء ایرانی داشته باشد، از این حقوق برخوردار است که به هر نقطهء ایران بطرو دلخواه سفر کند و محل سکونت خود را انتخاب کند. از در جمله خوزستان. شما بگیرید، چند نفر از اعراب در تهران هستند، در شیراز، و در سایر نقاط بقول خوتان فارس زبان، آیا کسی از آمدو شده آنها جلوگیری کرد و یا اعتراضی داشتند، امّا چند درصد آنها در تبریز است ؟

عربهای ساکن خوزستانِ امروز مهاجر هستند، و بعد از گذشت زمان ایرانی شده اند، و طبعأ از همان حقوقی برخوردار دارند، که رئیس جمهور و یا هر ایرانی دارد. در این شکی نیست که به این مردم ستم طبقاتی شده است، اگر من در احقاق حقوق شهروندی مردم عرب با شما همگام نباشم آنوقت من ضد عرب هستم.
شما مردم عرب و تُرک از این ضدیّت سازیهای بی مورد دست بردارید و به دنیای پیرامونی نگاهی بیندازید، خردگرایی را محور قرار دهید، شعار دادن و تهدید کردن شما ها کار بجایی نخواهد بُرد.