Skip to main content

با سلامهای گرم. خوشبختانه

با سلامهای گرم. خوشبختانه
امرالله ابراهیمی

با سلامهای گرم. خوشبختانه فرصتی پیش آمد تا کامنت‌های‌تان را بخوانم. متأسفانه در اینجا هم بر جناب آقای کیانوش توکلی تاختند. آقای پارسا سربی هم با اینکه علقش به این می رسد تا نگاه کند و ببیند که نویسنده این مطلب کیست، در تلویزیون خود بدون اشاره به نام نویسنده مطلب، بر سایت ایران گلوبال تاخت. آقای سربی شاید برای کسب اعتبار، هر شب به هر بهانه‌ای به جناب آقای سیروس ملکوتی گرامی که انسان با درایت و فرهیخته‌ای است، با الفاظی که خود و همپالگی‌هایش با آن خو گرفته‌اند، حمله می کند تا جناب ملکوتی را به واکنش وادارد. و گرنه هر عوامی متوجه می شود که نوشته‌ی کوتاه جناب ملکوتی علاوه بر ضروری بودن، کاملا منطقی است. ایشان در این مورد نوشتند :

""متعاقب درج چنين خبري و بر بنياد اعتماد به پايگاه خبري راديو فردا، من و چند تن ديگر از همكارانم در دلنگراني از جان يك هموطن و همكار رسانه‌اي وارد عرصه كارزار افشاگري و ايجاد كمپين حمايتي گرديديم. باز نشر اين خبر از سوي ما كه تا حدودي از اعتماد مردمي برخوردار هستیم، خود موجب گستره اين خبر تأئید نشده و شاید هم جعلی گرديد." و خواهان تحقیق بیشتری در این زمینه شدند. اگر پارسا سربی برای وادار کردن جناب ملکوتی جهت برخورد عکس‌العملی نمی کوشد تا با نام و واکنش او اعتباری کسب کند، به مستمعین خود بگوید که کجای نوشته‌ی آقای ملکوتی غیر منطقی و سزاور توهین و الفاظ چاله میدانی و چارواداری است؟ دوستان خواهان این شدند که قصد پارسا سربی از حملات زشت هر شبه‌اش را به اطلاع جناب سیروس ملکوتی گرامی برسانم و بنده هم در جواب‌شان عرض کردم که نیازی نیست چون آقای ملکوتی دارای هوش فوق‌العاده است و ما خودمان هر وقت از آنالیز داده‌ها و یا اطلاعات دریافتی عاجز بمانیم، از این انسان فرهیخته و بزرگوار کمک می گیریم. لذا حتی اگر او برنامه تلویزیونی سربی را هم ببنید، مطمئناً دستش را می خواند، به دام او نمی افتد و واکنشی نشان نمی دهد. خیال‌تان از این بابت راحت باشد. حال که صحبت از جناب آقای سیروس ملکوتی گرامی و همیشه عزیز پیش آمد، نوشته کوتاهی از او در زمینه موضوعِ موردِ بحث را در جایی خواندم و حیف است که آن را در اینجا درج نکنم تا دیگران هم بخوانند. ایشان نوشتند :
جمهوری اسلامي براي تصوير سازي مشروعيت خود و سركوب مخالفانش همه ابزارهاي ممكن را مورد بهره برداري قرار ميدهد . اما در دو ميدان بالاترين هزينه را صرف مي‌كند. ميدان نخست تمكين كامل به سرير قدرت و جلوه‌هاي ظاهري و منشوري آن است . ميدان دوم اما نماديست ساخته و پرداخته شده با سيمايي مخالف در تقابل خود. اينگونه هم قادر است پايه‌هاي جهل اجتماعي خود را حفظ نمايد و هم قادر مي گردد اپوزيسيون تقابل خواهانه خود را درگير خودزني‌ها ساخته و در فرايندي آنرا به ابزاري در سيطره مديريتي خود در آورد. در اين كارزار بسيار سنجيده و هوشمندانه همه جلوه‌ها و نمايشات فرهنگي - هنري، سياسي - تشكيلاتي، اقتصادي و رسانه اي ميتوانند بكار گرفته شوند. يكي از شيوه‌هاي رايج ايجاد زمينه اعتماد در وعده و صحنه آرايي آرايش شده با ظاهري به مثابه عضوي اپوزيسيونل و مخالف نظام مي باشد كه زمينه‌اي مشروع براي آغازيدن در تخريب و گسست و ايجاد عدم اعتماد به نهادها و چهره‌هاي حقيقي اپوزيسيون را در ذهنيت دريافت كنتدگان بوجود مي آورد. اين بازي هوشمندانه و مديريت شده از سوي بخش برون مرزي وزارت اطلاعات توانست طي سي و هفت سال عاملي جدي در انسداد هر امكان همايش از سويي و مهمتر عدم اعتماد اذهان عمومي بدين همايشات ممكن گردد. تصاحب، رخنه و ايجاد انواع نهادهاي سياسي و رسانه‌اي مهمترين ابزار اين دخالت سازمانيافته را فراهم مي آورد. در اين بازي هوشمندانه نه تنها عناصر آشكار اطلاعاتي به مثابه عضوي كنده شده از آن پيكره بكار گرفته مي شوند، بلكه عناصر وابسته و پيوسته پنهان اطلاعاتي نيز جايگزين در چهره آرايي‌ها با عبور از فيلتر اعتماد سازي تدبير شده اين نهادها مي گردند. اين ابزارها امروز نقش آفريني تخريب گرايانه خود را با فرادستي‌هاي بوجود آورده و ممكن خود تا بي‌نهايت‌هاي بي پروايي بكار ميگيرند. اپوزيسيون حقيقي يا مخالفان حقيقي نظام جمهوري اسلامي مي بايست بدين مهم نگاهي جدي در افكنند و بدليل بر حذر بودن هنگامه‌اي خود در طرح مخاطب بودن‌ها از اين بازيگران اطلاعاتي به تداوم بي تفاوتي و سكوت خود پاياني جدي ببخشايند . س. ملكوتي