Skip to main content

گرامی باد روز معلم

گرامی باد روز معلم
Anonymous

گرامی باد روز معلم
بعضی از جوانان امروز گمان می کنند به خاطر به هلاکت رسیدن آخوند مرتجع مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت 58 آن روز ، روز معلم نامگذاری شده است.
روز معلم بر می گردد به 17 سال قبل از انقلاب، در روز 12 اردیبهشت 1340 معلمین تهرانی در اعتراض به حقوق ناچیز خود
در میدان بهارستان مقابل مجلس شورای ملی دست به اعتراض وتحصن می زنند، مزدوران شهربانی رژیم شاه خائن با باتوم وسرنیزه وماشین آب پاش به معلمین حمله می کنند اما معلمین مقاومت جانانه ای از خود نشان می دهند، آموزگاران زن پیشاپیش تظاهرات کنندگان به مقاومت می پردازند، مزدوران رژیم شاه اقدام به تیراندازی به سوی آموزگاران می کنند، در این میان "دکترابوالحسن خانعلی" آموزگار یکی از دبیرستانهای تهران از سوی رییس مزدور کلانتری بهارستان مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار می گیرد وبه شهادت می رسد. از آن پس روز به شهادت رسیدن دکتر خانعلی در

روز 12 اردیبهشت 1340 روز معلم نامگذاری شد. پس از انقلاب ضدسلطنتی خلق ایران در سال 57 وزمانی که در روز 12 اردیبهشت 58 خبر به هلاکت رسیدن آخوند مطهری منتشر شد رژیم جنایتکار وچپاولگر جمهوری اسلامی موذیانه وبا وقاحت وبیشرمی اعلام کرد روز به هلاکت رسیدن آخوند مطهری روز معلم است واز آن زمان تاکنون نامی از زنده یاد دکتر ابوالحسن خانعلی نمی آورد.