Skip to main content

جناب اسماعيل وفا يغمائى گرامى

جناب اسماعيل وفا يغمائى گرامى
محمدرضا لوایی

جناب اسماعيل وفا يغمائى گرامى
صحبت يك مشت آخوند نيست. در نظر داشته باشيد كه هنوز بخش بزرگى از مصرف كنندگان انديشه در ايران به روشنفكرى دينى تمايل دارند. حالا بگذريم كه اصولاً روشنفكر دينى يك واژه ى دست ساخت آخونديسم است و من اعتقادى به آن ندارم. اما على شريعتى ها و سروش ها كسانى بودند و هستند كه مصرف كنندگان داخلى دارند و كيست نداند كه سهم على شريعتى در انقلابى كردن نسل جوان كم از خود خمينى نبود.
سواى آخوندها همان جهان بينى مورد نظر شما، در شاهنامه و در ذهن نژادپرستى آريايى غوغا مى كند. همه ى كسانى كه از شاخه هاى فكرى گرد زبان فارسى مى پلكند و به توليد نظر و كلام مشغولند مدنظر من است. من با تضادها و همرنگى هاى اين شاخه هاى فكرى در اين مقال كارى ندارم. نتيجه ى اين كليت جامعه اى را ساخته و پرداخته كه اميدى برايش نيست.
بحث من

در خصوص مانقوردها با شما زمين تا آسمان فرق دارد. مانقوردهايى كه زبان خويش وا نهادند و در ديگرى ستيزى از خود پان فارسيسم جلو زدند.
مى فرماييد رهبر ايران ترك تبار است و بعضى ديگر از فاشيسم. در تاريخ خيلى ها تبر بر تبار خويش زده اند. اين كه دليل نمى شود. ترك تبارى كه در منابع فارس تبارى هضم مى شود آى دى جديدى دارد. شناسنامه ى جديد كه بگيرى شناسنامه ى قبلى فاقد اعتبار خواهد شد و اگر از آن استفاده كنى تقلب و خلاف و همان سوء استفاده محسوب مى شود.
بنده به مبانى خويش اعتقاد دارم و شما نيز بهتر است كمى هم از مبانى ما تصوير برداريد تا تصورتان نسبت به ما فقط از دريچه ى زبان و مبانى فارسى نباشد.
با احترام